Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dąbrowa Górnicza: Zamieszanie z remontem torowiska. Wybór nowego wykonawcy cofnięty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Dąbrowa Górnicza: Zamieszanie z remontem torowiska. Wybór nowego wykonawcy cofnięty
fot. Google Maps
Tramwaje Śląskie unieważniły ponowny wybór wykonawcy przebudowy torów tramwajowych w Dąbrowie Górniczej na odcinku pętla KWK (Urząd Pracy) – al. Róż. Pierwszy wykonawca nie przystąpił do podpisania umowy, a czynność wyboru nowego zwycięzcy zakwestionował w czasie rutynowej kontroli prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, rozpisały przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczyło trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. Oba odcinki to w sumie ok. 10 tys. mtp. Przystanki zmienią lokalizację, pojawią się też w wielu miejscach dodatkowe dojścia w poziomie terenu. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Pod koniec września podpisano z firmą ZUE umowę na remont odcinka od al. Róż do Kasprzaka. Wartość oferty to za 76,395 mln zł brutto.

Komplikuje się za to wybór wykonawcy na drugim odcinku – od pętli KWK (Urząd Pracy) do al. Róż. Postępowanie wygrała firma Silesia Invest z kwotą 75,900 mln zł brutto, ale wykonawca odmówił podpisania umowy. W tej sytuacji Tramwaje Śląskie pod koniec października wybrały niewiele droższą ofertę firmy ZUE.

Teraz jednak zamawiający poinformował o unieważnieniu tej ostatniej czynności. Ma to związek z informacją pokontrolną prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. – Prezes w swojej decyzji nakazał unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty i wezwać innego uczestnika przetargu, konsorcjum firm Estavel i Universal Energy, do przedłożenia przeliczonych kosztorysów. Przed wyborem oferty ZUE nie zrobiliśmy tego, bo wykonawca nie był związany ofertą – żaden z wykonawców, poza ZUE, nie przedłużyli ważności swojej oferty. Prezes UZP uznał jednak, że powinniśmy postąpić inaczej. Wykonawca ma czas do 20 grudnia, by wykonać ruch – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5