Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dąbrowa Górnicza: Zamieszanie z remontem torowiska. Wybór nowego wykonawcy cofnięty

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-12-14 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dąbrowa Górnicza: Zamieszanie z remontem torowiska. Wybór nowego wykonawcy cofnięty
fot. Google Maps
Tramwaje Śląskie unieważniły ponowny wybór wykonawcy przebudowy torów tramwajowych w Dąbrowie Górniczej na odcinku pętla KWK (Urząd Pracy) – al. Róż. Pierwszy wykonawca nie przystąpił do podpisania umowy, a czynność wyboru nowego zwycięzcy zakwestionował w czasie rutynowej kontroli prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, rozpisały przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczyło trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. Oba odcinki to w sumie ok. 10 tys. mtp. Przystanki zmienią lokalizację, pojawią się też w wielu miejscach dodatkowe dojścia w poziomie terenu. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Pod koniec września podpisano z firmą ZUE umowę na remont odcinka od al. Róż do Kasprzaka. Wartość oferty to za 76,395 mln zł brutto.

Komplikuje się za to wybór wykonawcy na drugim odcinku – od pętli KWK (Urząd Pracy) do al. Róż. Postępowanie wygrała firma Silesia Invest z kwotą 75,900 mln zł brutto, ale wykonawca odmówił podpisania umowy. W tej sytuacji Tramwaje Śląskie pod koniec października wybrały niewiele droższą ofertę firmy ZUE.

Teraz jednak zamawiający poinformował o unieważnieniu tej ostatniej czynności. Ma to związek z informacją pokontrolną prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. – Prezes w swojej decyzji nakazał unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty i wezwać innego uczestnika przetargu, konsorcjum firm Estavel i Universal Energy, do przedłożenia przeliczonych kosztorysów. Przed wyborem oferty ZUE nie zrobiliśmy tego, bo wykonawca nie był związany ofertą – żaden z wykonawców, poza ZUE, nie przedłużyli ważności swojej oferty. Prezes UZP uznał jednak, że powinniśmy postąpić inaczej. Wykonawca ma czas do 20 grudnia, by wykonać ruch – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pomimo remontów tramwaj linii 9 wraca do Bytomia

Przestrzeń

Pomimo remontów tramwaj linii 9 wraca do Bytomia

Redakcja 14 grudnia 2021

Sosnowiec: Dziewięć ofert na drugi tor do Mysłowic

Przestrzeń

Sosnowiec: Dziewięć ofert na drugi tor do Mysłowic

Witold Urbanowicz 01 grudnia 2021

Tramwaje Śląskie wyremontują trasę do zajezdni Stroszek

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie wyremontują trasę do zajezdni Stroszek

Witold Urbanowicz 01 grudnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5