Dąbrowa Górnicza ogłosiła nowy przetarg na budowę węzła przesiadkowego i przebudowę stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. Prace – jeśli postępowanie się powiedzie – zakończą się w 2023 r.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego wspólnie przez miasto i PKP PLK, jest budowa węzła przesiadkowego przy istniejącej stacji kolejowej Dąbrowa Górnicza. – Komunikację publiczną trzeba dostosowywać do potrzeb mieszkańców, rozwijać ją i ułatwiać korzystanie z niej. Chodzi nam o takie rozwiązania, które pozwolą sprawnie przemieszczać się, dojechać do pracy, szkoły czy uczelni – zarówno w Dąbrowie, jak i w innych miastach aglomeracji. Mówiąc krótko: pociąg, autobus czy tramwaj muszą być łatwo dostępne, wygodne, docierać na czas w jak najwięcej miejsc, a przez to stanowić alternatywę dla samochodu. Zmiany w śródmieściu będą kolejnym krokiem w tym kierunku – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.
Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego (łącznie na 375 miejsc). Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową.
Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej, które zostanie zastąpione przejściem podziemnym. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami, łączącego ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu Park&Ride. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej.
Termin składania ofert mija 17 kwietnia. O wyborze decydują cena (60%) oraz doświadczenie Kierownika Budowy oraz Kierowników Robót mostowych (40%). Termin realizacji ustalono na 31 marca 2023 r. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych.
To już drugie podejście do realizacji węzła. Poprzednie postępowanie zostało w lutym unieważnione, gdyż najtańsza oferta, opiewająca na kwotę 269,5 mln zł brutto, przewyższała budżet określony na 250 mln zł brutto. Jak informuje miasto, w nowym przetargu założono utrzymanie budżetu i zakresu zamówienia. Jednocześnie zmieniły się okresy gwarancji (krócej w części kolejowej, dłużej w części drogowej). Przewidziano przeprowadzenie aukcji elektronicznej, która pozwoli na zejście z ceny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.