Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dąbrowa Górnicza z ofertami na przebudowę głównej stacji

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-02-13 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dąbrowa Górnicza z ofertami na przebudowę głównej stacji
mat. Dąbrowa Górnicza
Dąbrowa Górnicza otworzyła oferty w przetargu na budowę węzła przesiadkowego w rejonie dworca Dąbrowa Górnicza. Projekt zakłada budowę parkingów, tuneli i przejść pod torami, układu drogowego oraz znaczącą przebudowę układu peronów i torów kolejowych.

Przedmiotem przetargu jest budowa węzła przesiadkowego przy stacji Dąbrowa Górnicza. Przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego. Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, a także budowę budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej.

Dzisiaj (13 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum firm Budimex (Warszawa) i Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor (Mysłowice) zaproponowało 269,5 mln zł brutto. Natomiast konsorcjum firm Nowa-Mosty (Dąbrowa Górnicza) i Gretasport (Dąbrowa Górnicza) proponuje realizację za 317,6 mln zł brutto. Budżety na ten cel był określony na kwotę 250 mln zł.

Kryteria wyboru to cena (60%), okres gwarancji (20%) oraz doświadczenie kierownika budowy oraz kierownika robót mostowych (20%). W praktyce jednak, jeśli Dąbrowa Górnicza i PKP PLK zdecydują się na zwiększenie środków, to o wyborze zdecyduje cena. Prace budowlane miałyby potrwać do końca 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lublin ogłasza przetarg na wielki dworzec autobusowy [wizualizacje]

Przestrzeń

Lublin ogłasza przetarg na wielki dworzec autobusowy [wizualizacje]

Witold Urbanowicz 17 lutego 2020

Bytom bierze się za przebudowę dworca autobusowego. Będzie tramwaj

Przestrzeń

Bytom bierze się za przebudowę dworca autobusowego. Będzie tramwaj

Przemysław Farsewicz 10 lutego 2020

Warszawa: Powstanie koncepcja pętli i węzła Winnica

Przestrzeń

Warszawa: Powstanie koncepcja pętli i węzła Winnica

Witold Urbanowicz 04 lutego 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5