Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-12-08 16:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
fot. Dariusz Nowak / UM Dąbrowa Górnicza
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
Dąbrowa Górnicza. Ruina zamieni się w dworzec. Jest umowa
PKP SA podpisały umowę na przebudowę zdewastowanego dworca w Dąbrowie Górniczej. Obiekt odzyska swój dawny blask i ponownie będzie służyć podróżnym. Prace zakończą się w lutym 2023 r.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nieczynnego i opuszczonego dworca kolejowego Dąbrowa Górnicza, który wybudowano w połowie XIX w. Obiekt, ujęty w ewidencji zabytków, zostanie przywrócony do stanu pierwotnego – z zachowaniem wymiarów i materiału elewacji.

Wejście do budynku znajdzie się od strony południowej, zaplanowano tutaj schody. Na parterze przewidziano poczekalnię, kasę, toalety i dwa lokale komercyjne. Część zachodnią przeznaczono na przestrzeń biurową dla Urzędu Miasta Dąbrowa Górnicza. Miasto wynajmie ponad 280 m2.

Zagospodarowanie zostanie otoczenie. Powstanie wiata peronowa, pełniąca funkcję otwartej poczekalni z wiatą rowerową. Wybudowany zostanie parking (niezależnie od tego trwa przebudowa układu torowego i miasto realizuje projekt węzła przesiadkowego z oddzielnymi parkingami). 

O zamówienie ubiegało się siedem podmiotów. Ostatecznie 15 listopada PKP SA podpisały umowę z firmą Berger Bau Polska, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę blisko 15 mln zł brutto. Na realizację robót przeznaczono 455 dni (ponad 15 miesięcy).

Równolegle PKP PLK przebudowują tory i perony, natomiast miasto twory węzeł przesiadkowy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5