Dąbrowa Górnicza wysłała wstępne ogłoszenia informacyjne zapowiadające przetargi na budowę węzłów przesiadkowych w rejonie dworców Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Projekt zakłada budowę parkingów, tuneli i przejść pod torami, układu drogowego oraz znaczącą przebudowę układu peronów i torów kolejowych.
Dąbrowa Górnicza wysłała do europejskiego dziennika zamówień publicznych wstępne ogłoszenia zapowiadające przetargi na budowę węzłów przesiadkowych przy istniejących stacjach kolejowych Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Właściwe postępowania na prace budowlane są zapowiadane na październik. Szacowana wartość zamówień, realizowanych w uzgodnieniu z PKP PLK, to odpowiednio 191,1 mln zł i 49,7 mln zł netto.
W przypadku stacji Dąbrowa Górnicza przewidziano budowę przejścia podziemnego, które połączy perony z budynkiem dworca, projektowanym centrum przesiadkowym, a także parkingiem przesiadkowym Park&Ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego. Przebudowany zostanie układ peronowo-torowy na stacji. Założono zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową. Ponadto zlikwidowany zostanie istniejący przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Konopnickiej. Przewidziano budowę przejazdu drogowego pod torami na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Zakres prac obejmuje także budowę drogi łączącej Sobieskiego z Kościuszki i Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, a także budowę budowę drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego. Przebudowana ma zostać też ul. Kolejowa od skrzyżowania z Kościuszki do skrzyżowana z Konopnickiej.
W rejonie stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg założono budowę centrum przesiadkowego wraz budową parkingu przesiadkowego Park&Ride. Założono likwidację przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu Parkowej, budowę drogi w ciągu Piecucha i Parkowej wraz z przejazdem pod torami, budowę przejścia podziemnego pod torami, łączącego budynek dworca z parkingiem przesiadkowym i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej. Przebudowany zostanie też układ torowo-peronowy w obrębie przystanku Gołonóg.
Więcej o zakresie zamierzeń inwestycyjnych pisaliśmy
tutaj.