Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, prowadzą dwa przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Przeprowadzono właśnie aukcje elektroniczne – w formie dogrywki między startującymi firmami.
Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczy trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Odcinek obejmuje ok. 4800 mtp. Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. To w sumie ok. 5200 mtp. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Na początku marca
minął termin składania ofert. W zadaniu dotyczącym odcinka pętla KWK Paryż – al. Róż wpłynęło sześć ofert. Najtaniej roboty wyceniło ZUE, które było gotowe wykonać prace za 85,025 mln zł brutto. To dużo powyżej budżetu określonego na kwotę 55,705 mln zł. Te same firmy zgłosiły się w drugim zadaniu, obejmującym odcinek od al. Róż do ul. Kasprzaka. Znów najtaniej roboty wyceniło ZUE, które zaproponowało wykonanie prac za 84,275 mln zł brutto. To dalej dużo powyżej budżetu określonego na kwotę 51,117 mln zł.
W ostatnim czasie Tramwaje Śląskie przeprowadziły aukcję elektroniczną w kryterium ceny. W przetargu dot. odcinka pętla KWK Paryż – al. Róż największą liczbę punktów zdobyła firma Silesia Invest, która pierwotnie proponowała wykonane prac za 97,3 mln zł. To oznacza, że wykonawca musiał przebić ceną inne firmy. Tramwaje Śląskie nie informują jaką kwotę Silesia Invest zaproponowała podczas aukcji elektronicznej. W części dot. odcinka od al. Róż do ul. Kasprzaka najwięcej punktów po aukcji elektronicznej uzyskała firma ZUE. To oznacza, że wykonawca podtrzymał prowadzenie, ale nie wiadomo jednak o ile zszedł z ceny.
Informacja o wynikach aukcji elektronicznej nie jest tożsama jeszcze z rozstrzygnięciem przetargów. O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (20%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (20%). Część tramwajowa miałaby zostać wykonana do końca sierpnia 2022 r., a miejska – do końca grudnia 2022 r. Prace miałyby zostać przeprowadzone przy założeniu utrzymania ruchu tramwajowego.