Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dąbrowa Górnicza: Jest nowy wykonawca przebudowy torowiska. Poprzedni zrezygnował

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-10-29 17:16
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dąbrowa Górnicza: Jest nowy wykonawca przebudowy torowiska. Poprzedni zrezygnował
fot. Arro / fotopolska.eu
Wykonawca, który wygrał przetarg na przebudowę torów tramwajowych w Dąbrowie Górniczej na odcinku pętla KWK (Urząd Pracy) – al. Róż, nie przystąpił do podpisania umowy. W związku z tym Tramwaje Śląskie wybrały nowego wykonawcę: to firma ZUE, która niedawno zdobyła kontrakt na przebudowę dalszego odcinka torów.

Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, rozpisały przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczyło trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Odcinek obejmuje ok. 4800 mtp. Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. To w sumie ok. 5200 mtp. Przystanki zmienią lokalizację, pojawią się też w wielu miejscach dodatkowe dojścia w poziomie terenu. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

W każdym z przetargów wystartowało sześć firm, które potem mogły jeszcze rywalizować o zamówienie w aukcji elektronicznej. Pod koniec czerwca postępowania zostały rozstrzygnięte. Odcinek od al. Róż do Kasprzaka trafił do firmy ZUE, która była gotowa wykonać prace za 76,395 mln zł brutto. Umowę z wykonawcą podpisano pod koniec września.

Przetarg na remont odcinka od pętli KWK (Urząd Pracy) do al. Róż wygrała natomiast firma Silesia Invest z kwotą 75,900 mln zł brutto. Jak jednak informują Tramwaje Śląskie, wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia i odmówił podpisania umowy na warunkach przedstawionych w umowie. W piątek 29 października wybrano nowego wykonawcę – firmę ZUE, której oferta jako jedyna zachowała ważność. Krakowska firma jest gotowa zrealizować ten odcinek za 76 mln zł brutto.

Część tramwajowa miałaby zostać wykonana do końca sierpnia 2022 r., a miejska – do końca grudnia 2022 r. Prace miałyby zostać przeprowadzone przy założeniu utrzymania ruchu tramwajowego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Linie nr 9 i 17 wracają do centrum Chorzowa

Przestrzeń

Linie nr 9 i 17 wracają do centrum Chorzowa

Redakcja 28 października 2021

Bytom: Oferty na przebudowę i rozbudowę torowiska na Piekarskiej dla 38

Przestrzeń

Bytom: Oferty na przebudowę i rozbudowę torowiska na Piekarskiej dla 38

Witold Urbanowicz 14 października 2021

Sosnowiec: Połowa tunelu dla tramwaju w Zagórzu gotowa

Przestrzeń

Sosnowiec: Połowa tunelu dla tramwaju w Zagórzu gotowa

Redakcja 11 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5