Wykonawca, który wygrał przetarg na przebudowę torów tramwajowych w Dąbrowie Górniczej na odcinku pętla KWK (Urząd Pracy) – al. Róż, nie przystąpił do podpisania umowy. W związku z tym Tramwaje Śląskie wybrały nowego wykonawcę: to firma ZUE, która niedawno zdobyła kontrakt na przebudowę dalszego odcinka torów.
Jak pisaliśmy, Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, rozpisały przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczyło trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Odcinek obejmuje ok. 4800 mtp. Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. To w sumie ok. 5200 mtp. Przystanki zmienią lokalizację, pojawią się też w wielu miejscach dodatkowe dojścia w poziomie terenu. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
W każdym z przetargów wystartowało sześć firm, które potem mogły jeszcze rywalizować o zamówienie w aukcji elektronicznej. Pod koniec czerwca postępowania zostały
rozstrzygnięte. Odcinek od al. Róż do Kasprzaka trafił do firmy ZUE, która była gotowa wykonać prace za 76,395 mln zł brutto. Umowę z wykonawcą
podpisano pod koniec września.
Przetarg na remont odcinka od pętli KWK (Urząd Pracy) do al. Róż wygrała natomiast firma Silesia Invest z kwotą 75,900 mln zł brutto. Jak jednak informują Tramwaje Śląskie, wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia i odmówił podpisania umowy na warunkach przedstawionych w umowie. W piątek 29 października wybrano nowego wykonawcę – firmę ZUE, której oferta jako jedyna zachowała ważność. Krakowska firma jest gotowa zrealizować ten odcinek za 76 mln zł brutto.
Część tramwajowa miałaby zostać wykonana do końca sierpnia 2022 r., a miejska – do końca grudnia 2022 r. Prace miałyby zostać przeprowadzone przy założeniu utrzymania ruchu tramwajowego.