Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czy w Warszawie pojadą kolejne autobusy elektryczne? Niekoniecznie

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2015-10-19 15:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czy w Warszawie pojadą kolejne autobusy elektryczne? Niekoniecznie
fot. MZA Warszawa
Warszawiaków wozi obecnie 10 autobusów elektrycznych marki Solaris Electric. Kursują one na linii 222. Czy Warszawa kupi kolejne autobusy zeroemisyjne, czy raczej postawi na inne technologie, które pozwolą ograniczyć emisje spalin w stolicy? O to zapytaliśmy wiceprezydenta Warszawy Michała Olszewskiego.

Michał Szymajda, Transport-publiczny.pl: Autobusy elektryczne, które kursują już po Warszawie należy traktować w kategorii gadżetu i jednorazowej przygody, czy raczej to wstęp do większego projektu?

Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy:
Autobusy elektryczne to technologia, która się rozwija, którą warto testować. Zakup 10 autobusów dla Warszawy ma dać nam odpowiedź na ile miasto może funkcjonować z takim taborem. Największym ograniczeniem tego typu pojazdów jest ciężar i wielkość baterii. Dlatego będziemy obserwować wszelkie zmiany technologiczne, zwłaszcza takie, które będą zwiększały pojemność baterii, bądź zmniejszały jej wagę. Zadeklarowaliśmy, że chcemy kupić 130 niskoemisyjnych autobusów, po to aby dość do sytuacji, w których 10% ruchu w ramach ZTM będzie obsługiwanych taborem niskoemisyjnym. Chociaż pamiętajmy o tym ,że w standardach zakupu pojazdów dla Warszawy stosujemy kryterium niskiego oddziaływania na środowisko. W tym wypadku jednak niską emisję rozumiemy jako zejście nawet poniżej normy Euro VI.

Czyli te 130 autobusów wcale nie muszą być elektryczne?

Chcielibyśmy z pewnością zdywersyfikować tabor niskoemisyjny, stąd też poza autobusami elektrycznymi, na które będziemy stawiali, będą pojawiały się autobusy na gaz, czy gazowo-hybrydowe, bo takich również nie wykluczamy (pojazdy takiego typu ma w swojej ofercie Solbus, który już dostarczył do MZA Warszawy autobusy zasilane gazem LNG - dop. red).

Czy te 130 autobusów wyczerpują aspiracje Warszawy na zakup taboru w najbliższym czasie?

Obecnie staramy się o grant, który pozwoliłby nam sfinansować zakup kolejnych 50 nowych autobusów.

Cała rozmowa z Michałem Olszewskim wkrótce na łamach transport-publiczny.pl

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Elektrobusy wciąż z ograniczeniami. Warszawa gotowa na więcej?

Mobilność

Elektrobusy wciąż z ograniczeniami. Warszawa gotowa na więcej?

Witold Urbanowicz 02 marca 2016

Dwa miesiące warszawskich elektrobusów: tanie i niezawodne

Komunikacja

Dwa miesiące warszawskich elektrobusów: tanie i niezawodne

Witold Urbanowicz 08 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5