Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czy częstsza „wukadka” jest możliwa? Problem na Śródmieściu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Czy częstsza „wukadka” jest możliwa? Problem na Śródmieściu
fot. MJ
W czerwcu Warszawska Kolej Dojazdowa oficjalnie zaprezentowała swój najnowszy zakup w postaci elektrycznych zespołów trakcyjnych EN100 z Newagu. Wydarzenie to poprzedziło podniesienie napięcia w sieci trakcyjnej do 3 kV. Zmiany, które dotykają od dłuższego czasu WKD, w znaczący sposób przyczyniają się do wzrostu znaczenia „wukadki” jako środka transportu publicznego. Nic dziwnego, że Urząd Marszałkowski działa na rzecz dalszego jej rozwoju i już zapowiada kolejne inwestycje. O tym, co czeka WKD w najbliższych latach, rozmawiamy z Grzegorzem Dymeckim, prezesem Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Czy w związku z przejściem na wyższe napięcie w sieci trakcyjnej oraz z niedawnym zakupem nowych zespołów trakcyjnych istnieje szansa, że wzrośnie w WKD częstotliwość kursów?

Grzegorz Dymecki, prezes Warszawskiej Kolei Dojazdowej:
Trzeba zaznaczyć, że pociągi zastąpiły stare EN94. Oczywiście, mamy dzisiaj dosyć komfortową sytuację, bo tych nowych pojazdów mamy 21 – i z punktu widzenia liczby taboru – jak najbardziej istnieje możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania. Niestety, wąskim gardłem jest Warszawa Śródmieście, gdzie fizyka nie pozwala, żeby ta częstotliwość była większa niż 10 minut. Testujemy też 7,5-minutowe odjazdy, natomiast tak naprawdę nie można tego na stałe wprowadzić – choćby z tego względu, że maszynista musi określone czynności jednak wykonać.

W takim razie, czy WKD ma plany, by Warszawę Śródmieście WKD przebudować?

Pewnie nie uda nam się tej stacji rozbudować. Są za to pomysły, żeby włączyć w układ stacji również Warszawę Zachodnią. Gdyby tam się pojawił kiedyś tramwaj [jak planuje miasto w ramach linii do Wilanowa], byłaby taką stacją końcową wspomagającą Śródmieście.

Jako jedna z czołowych?

Tak, mielibyśmy wtedy pociąg do Śródmieścia i pociąg do Zachodniej. Wtedy ta częstotliwość mogłaby ulec zwiększeniu. Myślimy też nad skróceniem czasu jazdy. Ale tutaj też trzeba pamiętać, że czasy o których myślimy, są rzędu minuta-dwie-trzy. Liczba przystanków swoje robi. Nie zależy nam na tym, żeby podkręcać czas, a potem permanentnie się spóźniać, a w godzinach szczytu to byłoby bardzo możliwe.

PKP SA także mają plany związane ze stacją Śródmieście WKD. O jaki zakres robót dokładnie chodzi?

Nic nam więcej nie wiadomo poza tym, że będzie naprawiona wreszcie płyta – nadbudowa nad peronem. Bo póki co, jest bardzo nieszczelna.

Czy obecny zakup wyczerpuje potrzeby „wukadki” na obsługę pasażerów?

Tak. Generalnie, specjalnie się tym głośno nie chwalimy, pojazdy specjalnie są w środku podzielone. Dodatkowo mają nadmiar mocy. Dzięki temu w przyszłości, gdy uda nam się wydłużyć perony, będziemy chcieli wstawić jeszcze w środek wagon bezsilnikowy. Zyskujemy wtedy jakieś 30-40% pojemności.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Komunikacja

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Witold Urbanowicz 02 maja 2023

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Komunikacja

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Roman Czubiński 26 listopada 2022

WKD: Trzy dni utrudnień

Komunikacja

WKD: Trzy dni utrudnień

Roman Czubiński 10 lipca 2022

WKD sprzedaje bilety przez internet

Komunikacja

WKD sprzedaje bilety przez internet

Witold Urbanowicz 22 czerwca 2022

Zobacz również:

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Komunikacja

Pasażerowie nie wrócili jeszcze do WKD po pandemii

Witold Urbanowicz 02 maja 2023

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Komunikacja

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Roman Czubiński 26 listopada 2022

WKD: Trzy dni utrudnień

Komunikacja

WKD: Trzy dni utrudnień

Roman Czubiński 10 lipca 2022

WKD sprzedaje bilety przez internet

Komunikacja

WKD sprzedaje bilety przez internet

Witold Urbanowicz 22 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5