Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Cztery oferty na dworzec w Imbramowicach. Teraz brakuje miliona

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-08-22 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cztery oferty na dworzec w Imbramowicach. Teraz brakuje miliona
mat. PKP SA
PKP SA otworzyły oferty w powtórzonym postępowaniu na przebudowę dworca w Imbramowicach. Tym razem przetarg spotkał się z większym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców, ale złożone oferty nadal przekraczają kosztorys zamawiającego.

Przedmiotem postępowania jest przebudowa niewielkiego, parterowego dworca w Imbramowicach. Miejscowość leży w województwie dolnośląskim przy linii kolejowej nr 274 Wrocław Świebodzki – Görlitz. Część pomieszczeń wynajmuje PKP PLK, a część służąca do obsługi pasażerów jest nieczynna.

Po przebudowie obiekt będzie służyć jako dworzec z obsługą pasażerską oraz działająca w trybie ciągłym nastawnia dysponująca. Forma budynku zostanie zachowana. Wejście do budynku zaprojektowano od strony zachodniej. Wykonane zostanie zadaszenie oraz wprowadzona zostanie szklana witryna na całej długości poczekalni dworca. Elewacja zostanie obłożona blachą tytanowo-cynkową w kolorze brązowo-miedzianym. Rozebrane zostaną komin oraz „elementy nieodpowiednie od przewidywanej funkcji”.

Zakres prac przewiduje wprowadzenie nowego układu funkcjonalnego. To wymusi z kolei rozbiórkę i wykonanie nowych ścian działowych. Hol główny będzie pełnił rolę poczekalni, przewidziano biuro obsługi klienta z możliwą funkcją sprzedaży biletów oraz dodatkową handlowo-usługową. Zagospodarowane zostanie także otoczenie dworca. Zostaną wytyczone miejsca postojowe, zostanie wykonana nowa nawierzchnia, pojawi się też wiata rowerowa.

W I połowie sierpnia minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Solar System i NTSystem, proponując 5,648 mln zł brutto. AKBiK jest gotowe wykonać prace za 6,438 mln zł, Berger Bau Polska za 6,452 mln zł, a MERX za 6,652 mln zł brutto. Wszystkie przekraczają budżet, określony na kwotę 4,756 mln zł brutto.

Teraz PKP SA mają większy wybór: w poprzednim przetargu wystartował jeden oferent, a jego propozycja o blisko 2 mln zł przekraczała budżet. W tej sytuacji zamawiający zdecydował się na unieważnienie postępowania. Jeśli tym razem PKP SA zdecydują się na zwiększenie budżetu, to jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację przeznaczono 65 tygodni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5