Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie otworzył oferty w przetargu na budowę trzech węzłów przesiadkowych przy dworcach kolejowych. Ponowienie postępowania nie przyniosło jednak obniżenia cen. Zamawiający musiałby przeznaczyć jeszcze więcej środków niż w przypadku rozstrzygnięcia postępowania za pierwszym razem.
Przedmiotem przetargu jest budowa węzłów przesiadkowych przy dworcach kolejowych Częstochowa Osobowa przy ul. Piłsudskiego, Raków przy Skwerze Junaków i ul. Rejtana oraz Stradom przy ul. Pułaskiego oraz infrastruktury rowerowej obsługującej węzły. Prace budowlane miałyby potrwać do końca czerwca 2020 r. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Firma NDI z Sopotu jest w stanie wykonać węzły za 77,9 mln zł brutto, natomiast konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe oraz Drog-Bud z Katowic zaoferowało kwotę w wysokości 81,3 mln zł brutto. Sumy te nadal przekraczają budżet zamawiającego, który jest określony na kwotę 52,2 mln zł brutto.
To już drugie takie podejście częstochowskich drogowców do tej inwestycji. Wcześniej w postępowaniu
wystartowały cztery podmioty, które złożyły oferty na kwoty od 59 mln zł do 78,2 mln zł brutto. Wówczas jednak budżet był określony na kwotę 39,3 mln zł brutto.
Częstochowa powtórki nie może zaliczyć do udanej. Wystartowało bowiem mniej firm, a najtańsza oferta jest znacząco droższa od najtańszej oferty w pierwszym przetargu. Zamawiający ma teraz dwa rozwiązania: albo może zwiększyć budżet, albo rozpisać nowe postępowanie.