Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Częstochowski rower publiczny dwukrotnie droższy, niż zakładano i bez rozstrzygnięcia

Dalej Wstecz
Autor:

Dominik Wójcik

Data publikacji:
2021-05-24 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Częstochowski rower publiczny dwukrotnie droższy, niż zakładano i bez rozstrzygnięcia
fot. DW
Jak można było się spodziewać, w Częstochowie – mimo upłynięcia prawie dwóch miesięcy od przyjętej zwyczajowo daty rozpoczęcia sezonu – nadal nie można skorzystać z rowerów publicznych. Rozpisany w ostatniej chwili przetarg najpierw się wydłużył, a następnie utknął po otwarciu ofert.

Przyjęta w poprzednich sezonach praktyka polegała na starcie roweru publicznego 1 kwietnia. Odstępstwem był 2020 rok, kiedy z powodu raczkującej pandemii wielu zarządców nie bardzo umiało się odnaleźć w nowej rzeczywistości i w efekcie oddawało systemy później, czyli w przypadku Częstochowy na początku maja.

Odstępstwem był także pierwszy sezon, który złapał półroczne opóźnienie z powodu niemogącego znaleźć szczęśliwego końca przetargu. Podobne obawy pojawiły się i w tym roku w związku z opóźnieniem ogłoszenia postępowania na nowego operatora.

Przetarg ruszył 19 kwietnia, otwarcie zaś przewidziano na 26 kwietnia. Pojawiły się jednak dociekliwe pytania dotyczące strony technicznej przedsięwzięcia i liczne zastrzeżenia dotyczące proponowanej umowy organizatora z operatorem, więc w efekcie otwarcie po kilkukrotnym przesunięciu nastąpiło 6 maja.

W dniu otwarcia ofert zamieszczono informację o kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia, czyli 280 431 złotych za – przypomnijmy – jeden sezon funkcjonowania systemu. Wtórowała jej informacja z otwarcia ofert. Jedynym oferentem w przetargu okazał się Nextbike Polska. w restrukturyzacji, który zażądał 596 628 zł, czyli ponad dwukrotnie więcej, niż Centrum Usług Komunalnych gotowe było zapłacić. Pozostało zdecydować: dołożyć blisko 317 tys. zł, albo unieważnić cały przetarg. Do 22 maja nadal nie rozstrzygnięto postępowania, a haki stacji dokujących świecą pustkami.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa: Ekspresowy przetarg na jeden sezon roweru publicznego

Przestrzeń

Częstochowa: Ekspresowy przetarg na jeden sezon roweru publicznego

Dominik Wójcik 21 kwietnia 2021

Rower publiczny w Częstochowie bez operatora. Co dalej?

Komunikacja

Rower publiczny w Częstochowie bez operatora. Co dalej?

Dominik Wójcik 22 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5