Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Częstochowski Rower Miejski powrócił na nowy sezon – bez rozbudowy

Dalej Wstecz
Autor:

Dominik Wójcik

Data publikacji:
2019-04-01 13:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Częstochowski Rower Miejski powrócił na nowy sezon – bez rozbudowy
fot. Łukasz Kolewiński/UM/Nextbike
Wraz z początkiem kwietnia częstochowski system roweru publicznego wznowił działalność. Mimo przewidzianej w przetargu możliwości rozbudowy systemu o kolejne rowery oraz stacje, organizator nie zdecydował się skorzystać z tej opcji.

Od 1 kwietnia użytkownicy Częstochowskiego Roweru Miejskiego oraz użytkownicy analogicznych systemów z innych miast obsługiwanych przez tego samego operatora – firmę Nextbike Polska – mogą znowu wypożyczyć rower w ramach usługi roweru publicznego. Z końcem marca na stacjach po przerwie zimowej zadokowano odświeżone jednoślady, które można było wypożyczyć tuż po północy.

Powrót po sukcesie

Częstochowski system roweru publicznego składa się ze 185 rowerów typu miejskiego o kołach 26” oraz 20 stacji dokujących. Wypożyczenie jest nieodpłatne na okres 30 minut, zaś po przekroczeniu tego czasu z przedpłatowego konta użytkownika pobierana jest kwota 2 zł. Stawka lawinowo rośnie wraz z kolejnymi godzinami – druga godzina 6 zł, trzecia 10 zł, kolejna 14 zł. Sezon systemu trwa od kwietnia do października.

Według SIWZ przetargu na budowę systemu, Częstochowski Rower Miejski mógł być opcjonalnie rozbudowany o kolejnych 10 stacji oraz 90 rowerów. Z tej opcji miasto jednak nie skorzysta.

Rower publiczny w Częstochowie wbrew obawom części środowisk rowerowych zyskał sporą popularność i w zeszłym roku bywało, że stacje często stały puste. Łącznie jednoślady wypożyczono ponad 175 tys. razy, a przez częstochowski moduł systemu obsługiwanego przez Nextbike zarejestrowało się 15 tys. użytkowników.

Bez rozbudowy

Mimo powyższych faktów organizator systemu – Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Częstochowie – nie zdecydował się na poszerzenie zasobów o opcjonalnych 90 rowerów oraz 10 stacji, które mógł zgodnie z SIWZ przetargu zamówić do końca ubiegłego roku.

Przyczyna może wydawać się prozaiczna – urzędnicy uznali, że więcej nie potrzeba. Przekonać ich mogło głosowanie w ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego w Częstochowie, do którego zgłoszono ponad 20 propozycji budżetowych związanych z inwestycjami rowerowymi, w tym także z rozbudową systemu Częstochowskiego Roweru Miejskiego właśnie o kolejne stacje, a także zamówienie dodatkowych typów rowerów (tandem, cargo), ale żadna z nich nie spotkała się z wystarczającym poparciem, aby być zrealizowaną.

W tym roku pojawi się jednak kilka fotelików dziecięcych w funkcjonujących już rowerach, co jest realizacją najczęściej podnoszonego postulatu wśród samych aktywnych użytkowników.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5