Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Częstochowa z przetargiem na najem elektrobusów z systemem ładowania

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-11-26 12:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Częstochowa z przetargiem na najem elektrobusów z systemem ładowania
Fot. Solaris
MPK Częstochowa ogłosiło przetarg na najem 15 autobusów elektrycznych o długości ok. 12 m wraz z infrastrukturą do ładowania. Zamówienie ma zostać zrealizowane do połowy września 2020 r.

Przedmiotem przetargu jest dostawa w formie najmu 15 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych autobusów niskopodłogowych klasy maxi (12-metrowych) wraz z infrastrukturą do ładowania. Wykonawca ma dostarczyć 8 ładowarek po 120 kW (2 x 60 kW).

Długość pojazdów określono na 11,5-12,5 m. Każdy pojazd ma pomieścić min. 70 podróżnych, w tym min. 27 na miejscach siedzących, z czego osiem ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są trzy pary drzwi. Pojazd ma być wyposażony w klimatyzację, wentylację, a także ogrzewanie elektryczne, wodne, wspomagane agregatem grzewczym, zasilanym olejem napędowym. Okna boczne mogą być przesuwne lub uchylne. Wyposażenie obejmuje też monitoring, elektroniczną informację pasażerską, urządzenia rejestrujące dane o wynikach pracy autobusu i kierowcy, biletomat, wi-fi.

Szkielet konstrukcji nadwozia musi być wykonany ze stali. Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne odpowiadające pojazdowi klasycznemu z silnikiem diesla o mocy min. 160 kW. Autobus musi być wyposażony w akumulatory litowo-jonowe lub litowo-tytanowe. Ładowanie magazynu energii musi być realizowane przewodowo (plug-in), a czas ładowania ładowarką o mocy 60 kW nie powinien przekraczać 5,5 h. Wymagana jest funkcja odzysku energii elektrycznej podczas hamowania. Założono ogranicznik prędkości do 70 km/h.

Termin składania ofert mija 31 grudnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawy łącznie 6 fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o wartości co najmniej 8 mln zł. O wyborze zdecydują cena (80%), zużycie energii (10%) i zasięg (10%). Maksymalne zużycie energii wg SORT-2 wynosić ma 1,40 kWh/km. Pojazdy z ładowarkami powinny zostać dostarczone do 15 września 2020 r., natomiast minimalny zasięg określono na 240 km bez potrzeby ładowania magazynów energii (roczny przebieg min. 70 tys. km). Okres najmu ustalono na siedem lat od momentu podpisania protokołu końcowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Twisty II przyjadą do Częstochowy... jeszcze później

Komunikacja

Twisty II przyjadą do Częstochowy... jeszcze później

Dominik Wójcik 29 października 2019

Częstochowskie tramwaje stopniowo powracają na tory

Komunikacja

Częstochowskie tramwaje stopniowo powracają na tory

Dominik Wójcik 23 września 2019

Częstochowskie stopiątki zyskują ledowe tablice kierunkowe

Komunikacja

Częstochowskie stopiątki zyskują ledowe tablice kierunkowe

Dominik Wójcik 09 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5