Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Częstochowa również próbuje zdyscyplinować operatorów e-hulajnóg

Dalej Wstecz
Autor:

Dominik Wójcik

Data publikacji:
2021-05-19 14:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Częstochowa również próbuje zdyscyplinować operatorów e-hulajnóg
fot. DW
Komercyjne wypożyczalnie tzw. hulajnóg elektrycznych są zmorą wielu miast. Niezliczone są też próby uporządkowania nieładu, a piesi – szczególnie ci z dysfunkcjami wzroku – nadal potykają się o porzucone w bezładzie urządzenia. Częstochowa dołączyła właśnie do grona miast walczących z tą plagą.

Z rana stoją w szeregu na brzegu chodnika, zazwyczaj poza głównym ciągiem komunikacyjnym. Później z biegiem dnia stoją wszędzie, najczęściej na chodnikach, tarasując wjazdy na posesje, tworząc zapory w poprzek przejścia, a nawet leżąc w głównych ciągach komunikacyjnych. Mowa o hulajnogach elektrycznych. Oferowane tylko komercyjnie pozbawione są reżimu znanego z wypożyczalni rowerów publicznych, które pobrać i zwrócić można tylko i wyłącznie w stacjach dokujących – które z kolei coraz częściej przyjmują formę wirtualnych, bez fizycznych stojaków. E-hulajnogi okazują się jednak sporym utrapieniem: rozwijają spore prędkości, co skutkować może wypadkiem, a ich odstawianie w dowolnych miejscach utrudnia korzystanie z przestrzeni publicznej innym.

Częstochową, jak na razie, zainteresował się tylko Bolt. Również tutaj występują znane z innych miast problemy. Dlatego też Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie zawarł porozumienie z Boltem. Firmę zobowiązano do ustawiania przez serwis hulajnóg w 31. punktach zbiorczych wyznaczonych przez zarządcę dróg oznakowaniem poziomym, które mocą wchodzących niebawem przepisów należało stworzyć.

Maciej Hasik, rzecznik MZD, informuje, że porozumienie wskazuje Boltowi również ograniczenie użytkownikom hulajnóg możliwości zwrotu poza strefami. Na razie jednak trudno w pełni pozytywnie ocenić efekty: koperty wymalowane na chodnikach są w ciągu dnia puste, a piesi nadal potykają się o porzucone gdzie bądź hulajnogi. Najwidoczniej samorząd częstochowski będzie musiał sięgnąć po cięższe narzędzia (np. opłaty za zajęcie pasa ruchu).

Po publikacjach dotyczących częstochowskiego rozwiązania w lokalnych mediach pojawiły się komentarze – jedne oczywiście zachwalają inicjatywę utyskując na porzucone hulajnogi, a inne krytykujące, z których racjonalny wydawał się tylko jeden. Autor zauważył, że o atrakcyjności tego systemu stanowi właśnie możliwość odstawienia hulajnogi w dowolnym miejscu, bo ułatwić może to np. szybkie dostanie się na przystanek i złapanie autobusu. O samej porzuconej na peronie hulajnodze utrudniającej życie innym pasażerom już nie wspomniał.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5