Częstochowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozpisało przetarg na zakup nowych autobusów. Pojazdy mają być niskopodłogowe, napędzane dieslem, a ich długość określono na 12 metrów. Wraz z kolejnymi zakupami powoli zbliża się kres wykorzystywanych w częstochowskiej komunikacji Ikarusów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 12 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych klasy maxi, napędzanych silnikiem zasilanym olejem napędowym. Przedmiot zamówienia obejmuje także nadanie warsztatom zamawiającego wewnętrznej autoryzacji (ASO), przeprowadzenie szkoleń wyznaczonych pracowników oraz dostarczenie dokumentacji. Jakie autobusy dla Częstochowy?
Częstochowa wymaga pojazdów niskopodłogowych o długości maksymalnej od 11,80 metrów do 12,15 metrów maksymalnym zużyciu paliwa na 100 km na poziomie 37,5 litra. W pojeździe ma się znaleźć minimum 86 miejsc dla pasażerów, z czego 25% to miejsca siedzące. Do co najmniej 8 miejsc ma być zapewniony dostęp z poziomu niskiej podłogi. Standardowo naprzeciwko środkowych drzwi przewidziano jedno miejsce na wózek inwalidzki oraz na wózek dziecięcy.
Wymagania co do silnika dotyczą konstrukcji o 6-cio cylindrowy o zapłonie samoczynnym. Pojemność wynosić ma od 6,5 dm3 i ma być nie większa niż 8,0 dm3. Moc minimalną określono na 200 kW. Standardowo pojazd ma spełniać normę emisji spalin Euro VI.
Wejście do pojazdu ma zapewnić potrójny układ dwuskrzydłowych drzwi. Do dyspozycji pasażerów ma być klimatyzacja oraz minimum 6 portów USB, zamontowanych na poręczach autobusu. Dodatkowo nad bezpieczeństwem ma czuwać monitoring. Autobusy wyposażone zostaną w elektroniczny system informacji pasażerskiej, trzy kasowniki biletowe oraz automat biletowy. Na pokładzie dostępne będzie także Wi-Fi. Częstochowa wymaga także systemu do zliczania pasażerów. Który z producentów jest preferowany?
Składanie ofert trwa do 20 marca. Udział w postępowaniu mogą brać producenci, którzy w ciągu ostatnich 3 lat wykażą dostawy na łącznie 6 fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych napędzanych silnikiem diesla, dla przedsiębiorstw regularnej komunikacji, o wartości co najmniej 6 mln zł brutto.
Częstochowa najwięcej punktów (60%) przydzieli ofercie za najniższą cenę. Z kolei 35% punktów będzie do zdobycia za parametry techniczne. Premiowana przez zamawiającego będzie ta sama marka silnika i autobusu, zużycie paliwa, zastosowany materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu/kratownicy, ramy/podwozia, podatność do napraw powypadkowych, podział szyby przedniej (preferowana dzielona), rodzaj osi przedniej (preferowana sztywna), spełnienie wymogu homologacji. W przypadku obsługi serwisowej zamawiający przydzieli 5% punktów. Maksymalną liczbę będzie można uzyskać za cykl obsługowy w zakresie wymian oleju silnikowego w silniku wynoszący co najmniej 50 000 km. Oceniany jest także całodobowy dostęp internetowy do e-sklepu z częściami zamiennymi.
Termin realizacji zamówienia określono do 15 października 2018 roku. Źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.