Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Częstochowa: Na liniach tramwajowych przewaga niskopodłogowców

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-09-23 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Częstochowa: Na liniach tramwajowych przewaga niskopodłogowców
fot. Mix321, lic. CC BY-SA 3.0ATramwaj w Częstochowie
Jednym z najważniejszych efktów dużego unijnego projektu tramwajowego, jaki kończy realizować Częstochowa, ma być wymiana taborowa. Miasto zapowiada, że po wyremontowanej trasie będą kursować w znakomitj większości nowoczesne wagony przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Czy kolejne lata przyniosą dalsze inwestycje?

Teoretycznie zakończona, a w praktyce dobiegająca końca unijna perspektywa 2014 – 2020 w wielu miastach okazała się czasem rozwoju komunikacji tramwajowej. Z jednej strony zmodernizowano szereg odcinków i wybudowano kilka nowych, z drugiej zaś mocno inwestowano w tabor, kontynuując procesy rozpoczęte w poprzedniej europejskiej siedmiolatce. Podobnie jest w Częstochowie, której największe przedsięwzięcie infrastrukturalne objęło remont starej części sieci pomiędzy Północą a Rakowem.

Znakiem rozpoznawczym MPK ma być nowoczesny tabor

We wrześniu rozpoczęła się regularna eksploatacja trasy po remoncie. – Prace wykończeniowe będą jednak trwały do później jesieni – zapowiada Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie. Przypomina też, że już wiosną przewoźnik wprowadził eksploatacji dziesięć wagonów tramwajowych Twist 2.0, które zostały zakupione w ramach tego samego projektu unijnego.

Mówi też, że w 2012 r. na ulice Częstochowy wyjechało siedem Twistów poprzedniej generacji. – Obsługę pasażerską będą więc teraz stanowić w znakomitej większości tramwaje nowoczesne i niskopocłogowe – zapowiada nasz rozmówca. To bardzo duża zmiana, bo jeszcze dekadę temu MPK eksploatowało w ruchu pasażerskim wyłącznie konstale typu 105Na.

Trend inwestycyjny ma zostać utrzymany

– Przebudowa „starej” linii i zakup taboru to największy kontrakt tramwajowy w historii miasta – ocenia przedstawiciel samorządu. Obie części zamówienia były warte łącznie ok. 204 mln zł, z czego 144 mln pochodziły ze środków unijnych. Zwraca też uwagę, że w ciągu minionych dziesięciu lat w infrastrukturę drogową i inne przedsięwzięcia komunikacyjne został zainwestowany łącznie około miliard złotych.

– Miasto wciąż kładzie nacsk na te zagadnienia. Prawdopodobnie trend inwestycyjny zostanie utrzymany – stwierdza Maciej Hasik. Na naszych łamach opisywaliśmy już tramwajowe plany Częstochowy na najbliższe lata.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK w Częstochowie z kompletem elektrycznych Autosanów

Komunikacja

MPK w Częstochowie z kompletem elektrycznych Autosanów

Dominik Wójcik 08 lipca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5