Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Częstochowa: Na liniach tramwajowych przewaga niskopodłogowców

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Częstochowa: Na liniach tramwajowych przewaga niskopodłogowców
fot. Mix321, lic. CC BY-SA 3.0ATramwaj w Częstochowie
Jednym z najważniejszych efktów dużego unijnego projektu tramwajowego, jaki kończy realizować Częstochowa, ma być wymiana taborowa. Miasto zapowiada, że po wyremontowanej trasie będą kursować w znakomitj większości nowoczesne wagony przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Czy kolejne lata przyniosą dalsze inwestycje?

Teoretycznie zakończona, a w praktyce dobiegająca końca unijna perspektywa 2014 – 2020 w wielu miastach okazała się czasem rozwoju komunikacji tramwajowej. Z jednej strony zmodernizowano szereg odcinków i wybudowano kilka nowych, z drugiej zaś mocno inwestowano w tabor, kontynuując procesy rozpoczęte w poprzedniej europejskiej siedmiolatce. Podobnie jest w Częstochowie, której największe przedsięwzięcie infrastrukturalne objęło remont starej części sieci pomiędzy Północą a Rakowem.

Znakiem rozpoznawczym MPK ma być nowoczesny tabor

We wrześniu rozpoczęła się regularna eksploatacja trasy po remoncie. – Prace wykończeniowe będą jednak trwały do później jesieni – zapowiada Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie. Przypomina też, że już wiosną przewoźnik wprowadził eksploatacji dziesięć wagonów tramwajowych Twist 2.0, które zostały zakupione w ramach tego samego projektu unijnego.

Mówi też, że w 2012 r. na ulice Częstochowy wyjechało siedem Twistów poprzedniej generacji. – Obsługę pasażerską będą więc teraz stanowić w znakomitej większości tramwaje nowoczesne i niskopocłogowe – zapowiada nasz rozmówca. To bardzo duża zmiana, bo jeszcze dekadę temu MPK eksploatowało w ruchu pasażerskim wyłącznie konstale typu 105Na.

Trend inwestycyjny ma zostać utrzymany

– Przebudowa „starej” linii i zakup taboru to największy kontrakt tramwajowy w historii miasta – ocenia przedstawiciel samorządu. Obie części zamówienia były warte łącznie ok. 204 mln zł, z czego 144 mln pochodziły ze środków unijnych. Zwraca też uwagę, że w ciągu minionych dziesięciu lat w infrastrukturę drogową i inne przedsięwzięcia komunikacyjne został zainwestowany łącznie około miliard złotych.

– Miasto wciąż kładzie nacsk na te zagadnienia. Prawdopodobnie trend inwestycyjny zostanie utrzymany – stwierdza Maciej Hasik. Na naszych łamach opisywaliśmy już tramwajowe plany Częstochowy na najbliższe lata.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie tramwaje kupuje Częstochowa?

Komunikacja

Jakie tramwaje kupuje Częstochowa?

Jakub Rösler 29 listopada 2024

Częstochowa kupuje nowe tramwaje

Komunikacja

Częstochowa kupuje nowe tramwaje

Jakub Rösler 28 listopada 2024

Trzy oferty na dostawę przegubowych elektrobusów dla Częstochowy

Komunikacja

Częstochowa chce ratować GAZEL-ę. Inaczej niż do tej pory

Komunikacja

Częstochowa: Fiasko przetargu na zakup dwóch autobusów

Przestrzeń

Zobacz również:

Jakie tramwaje kupuje Częstochowa?

Komunikacja

Jakie tramwaje kupuje Częstochowa?

Jakub Rösler 29 listopada 2024

Częstochowa kupuje nowe tramwaje

Komunikacja

Częstochowa kupuje nowe tramwaje

Jakub Rösler 28 listopada 2024

Trzy oferty na dostawę przegubowych elektrobusów dla Częstochowy

Komunikacja

Częstochowa chce ratować GAZEL-ę. Inaczej niż do tej pory

Komunikacja

Częstochowa: Fiasko przetargu na zakup dwóch autobusów

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij