Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czeski Inekon dostarczy tramwaje dla Detroit

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/lp

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Czeski Inekon dostarczy tramwaje dla Detroit
fot. M.O. Stevens, public domaintramwaj w Portland
Firma Inekon coraz śmielej stawia kroki na rynkach zagranicznych, w tym poza Europą. Podmiot został właśnie wyłoniony jako dostawca w kontrakcie na dostawę sześciu nowych tramwajów dla linii M1 w Detroit. To nie pierwszy tego typu kontrakt producenta w Stanach Zjednoczonych.

Czeska firma, która już z sukcesem realizowała kontrakty dla innych amerykańskich miast, w tym Portland i Seattle, rozpocznie nowy kontrakt od rozmów na temat tego, jak tramwaje dla Detroit będą wyglądać. Zostaną też szczegółowo doprecyzowane ich parametry. Na razie nie wiadomo zatem, jak pojazdy będą wyglądały, ani gdzie będą produkowane.

Z przetargowych informacji wynika, że tramwaje będą miały długość ok. 22 metrów, 2,6 m szerokości oraz będą pojazdami dwukierunkowymi. Nowe tramwaje mają być wyposażone w baterie litowo-jonowe, co pozwoli na pokonywanie odcinków bez sieci trakcyjnej. To bardzo ważny element zamówienia, ponieważ linia będzie zelektryfikowana tylko w 40 procentach. Pojazdy będą także wyposażone w system hamowania z rekuperacją. Aby zostały spełnione wymagania zakupowe, produkcja tramwajów może zostać ulokowana w południowo-wschodniej części stanu Michigan.

Projekt budowy linii tramwajowej M1 w Detroit, która ma ruszyć w 2016 roku, zakłada budowę 5,3 km torów o przebiegu z północy na południe, pomiędzy ulicami Larned Street i West Grand Boulevard. Nowa linia tramwajowa zostanie zintegrowana z siecią kolei dalekobieżnej oraz z systemem automatycznej kolei miejskiej, tzw. Detroit People Mover. Ma to być pierwsza w kraju linia tramwajowa finansowana w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Szacowana wartość kontraktu, jaki zdobyła firma Inekon, to około 30 mln dolarów.

Walczą również o rynek chiński


Czesi już wcześniej produkowali pojazdy na rynek amerykański. Niedawno jednak zwrócili się również ku Chinom. Firma Inekon weszła w skład joint venture, która ma produkować tramwaje na rynek chiński. Utworzone przez chińskie podmioty i czeską firmę przedsiębiorstwo ma być w stanie wyprodukować nawet do 500 pojazdów w skali roku. Joint venture prowadzi prace nad prototypem tramwaju Superior Plus. Czeska firma odpowiada za dokumentację pojazdu oraz nadzoruje proces jego produkcji. Tramwaj ma być w stu procentach niskopodłogowy, o długości 34 m, w opcji jedno- i dwukierunkowej. Tramwaj będzie wyposażony w baterie, które pozwolą mu na pokonywanie odcinków tras niewyposażonych w sieć trakcyjną. Większość elementów służących do produkcji pojazdu ma pochodzić od firm chińskich, ale drzwi, systemy klimatyzacyjne oraz elektronika miałyby być wyprodukowane w Czechach.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

KZN Bieżanów: CONTRACK z umową na innowacje

Komunikacja

KZN Bieżanów: CONTRACK z umową na innowacje

Łukasz Malinowski 01 września 2023

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

O końskim łajnie i zwycięstwie samochodu

Mobilność

O końskim łajnie i zwycięstwie samochodu

Łukasz Malinowski 10 grudnia 2022

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Komunikacja

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 04 grudnia 2022

Czesi w walce o chiński rynek tramwajowy

Komunikacja

Czesi w walce o chiński rynek tramwajowy

Łukasz Pastor 04 sierpnia 2014

Zobacz również:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

KZN Bieżanów: CONTRACK z umową na innowacje

Komunikacja

KZN Bieżanów: CONTRACK z umową na innowacje

Łukasz Malinowski 01 września 2023

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

O końskim łajnie i zwycięstwie samochodu

Mobilność

O końskim łajnie i zwycięstwie samochodu

Łukasz Malinowski 10 grudnia 2022

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Komunikacja

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 04 grudnia 2022

Czesi w walce o chiński rynek tramwajowy

Komunikacja

Czesi w walce o chiński rynek tramwajowy

Łukasz Pastor 04 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5