Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czesi dostarczą lokomotywę dla Metra Warszawskiego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-01 16:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czesi dostarczą lokomotywę dla Metra Warszawskiego
fot. WU
Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na dostawę jednej lokomotywy manewrowej. Spółka wybrała ofertę złożoną przez czeskiego producenta CZ LOKO, która okazała się tańsza od propozycji firmy ZPS ze Stargardu. Nowa lokomotywa ma pojawić się w Warszawie do stycznia 2019 r.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Metro Warszawskie jest dostawa fabrycznie nowej dwuosiowej lokomotywy manewrowej z napędem spalinowym o maksymalnej prędkości 40 km/h, przeznaczonej do lekkich prac manewrowych na bocznicach oraz transportu pojazdów metra. Więcej o parametrach pojazdu pisaliśmy tutaj.

W II połowie stycznia minął termin składania ofert. W przetargu wystartowały dwie firmy – CZ LOKO z miejscowości Ceska Trebova w Czechach oraz ZPS, mający fabrykę w Stargardzie. Tańszy okazał się czeski producent, który wycenił dostawy na kwotę 3,250 mln zł netto. Wczoraj (28 lutego) Metro Warszawskie oficjalnie rozstrzygnęło postępowanie, wybierając ofertę złożoną przez czeską firmę, która w przeszłości już dostarczała pojazd dla warszawskiego metra.

Lokomotywa ma zostać dostarczona do końca stycznia 2019 r. Natomiast realizację ostatniego etapu, czyli odbiór końcowy lokomotywy i uzyskanie przez nią bezterminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji, przewidziano w terminie do 30 listopada 2019 r.

W tej chwili Metro posiada cztery lokomotywy – 418 D z 1991 r., 418 Da z 1999 r., CZ LOKO 797.8 z 2007 r. i LM 400 z 2012 r. Tabor pomocniczy stanowią też pięć wózków motorowych (2x DS-10-03 z 1989 r. i 1994 r., 3x DS.-Ż-03 z 1991 r. i 1994 r.), trzy drezyny hydrauliczne DH-350.11 z 2014 r., dwa wagony typu 208Kg/M z 1987 r., osiemnaście przyczep (13x PWM-10 z 1990-2000 r. i 5x PWM-10W z 1994 r.), dwie platformy zagłębione ZPA-10/M (z 2006 i 2008 r.), jedna platforma pomiarowa PP-15.01 z 2014 r. oraz pięć platform PWM-15.01 z 2014 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5