Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na dostawę jednej lokomotywy manewrowej. Spółka wybrała ofertę złożoną przez czeskiego producenta CZ LOKO, która okazała się tańsza od propozycji firmy ZPS ze Stargardu. Nowa lokomotywa ma pojawić się w Warszawie do stycznia 2019 r.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Metro Warszawskie jest dostawa fabrycznie nowej dwuosiowej lokomotywy manewrowej z napędem spalinowym o maksymalnej prędkości 40 km/h, przeznaczonej do lekkich prac manewrowych na bocznicach oraz transportu pojazdów metra. Więcej o parametrach pojazdu pisaliśmy
tutaj.
W II połowie stycznia minął termin składania ofert. W przetargu wystartowały dwie firmy – CZ LOKO z miejscowości Ceska Trebova w Czechach oraz ZPS, mający fabrykę w Stargardzie. Tańszy okazał się czeski producent, który wycenił dostawy na kwotę 3,250 mln zł netto. Wczoraj (28 lutego) Metro Warszawskie oficjalnie rozstrzygnęło postępowanie, wybierając ofertę złożoną przez czeską firmę, która w przeszłości już dostarczała pojazd dla warszawskiego metra.
Lokomotywa ma zostać dostarczona do końca stycznia 2019 r. Natomiast realizację ostatniego etapu, czyli odbiór końcowy lokomotywy i uzyskanie przez nią bezterminowego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji, przewidziano w terminie do 30 listopada 2019 r.
W tej chwili Metro posiada cztery lokomotywy – 418 D z 1991 r., 418 Da z 1999 r., CZ LOKO 797.8 z 2007 r. i LM 400 z 2012 r. Tabor pomocniczy stanowią też pięć wózków motorowych (2x DS-10-03 z 1989 r. i 1994 r., 3x DS.-Ż-03 z 1991 r. i 1994 r.), trzy drezyny hydrauliczne DH-350.11 z 2014 r., dwa wagony typu 208Kg/M z 1987 r., osiemnaście przyczep (13x PWM-10 z 1990-2000 r. i 5x PWM-10W z 1994 r.), dwie platformy zagłębione ZPA-10/M (z 2006 i 2008 r.), jedna platforma pomiarowa PP-15.01 z 2014 r. oraz pięć platform PWM-15.01 z 2014 r.