Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Czerniakowska-Bis – ulica z rezerwą pod tramwaj, którą pojadą autobusy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Czerniakowska-Bis – ulica z rezerwą pod tramwaj, którą pojadą autobusy
fot. Budimex
W Warszawie otwarta zostanie al. Polski Walczącej, znana wcześniej pod roboczą nazwą Czerniakowska-Bis. To pierwsza ulica w stolicy, na której autobusy będą kursować wydzielonym pasem po środku. To rezerwa terenu pod tramwaj – do jego realizacji jednak droga daleka.

W sobotę 2 lutego otwarta zostanie al. Polski Walczącej, która stanowi przedłużenie ul. Gagarina i Nehru w kierunku Trasy Siekierkowskiej. Nowa ulica liczy sobie ok. 1,9 km długości. Generalnie składa się ona z dwóch pasów ruchu ogólnego na kierunek, choć w obrębie skrzyżowań tych pasów jest więcej. Każdy z pasów ma 3-3,5 m szerokości.

 
wiz. UM Warszawa

Wyróżnikiem jest 700-metrowy buspas po środku ulicy. – W stronę Trasy Siekierkowskiej buspas zaczyna się na wysokości ul. Melomanów, kończy się za Batalionu AK „Bałtyk”. W przeciwną stronę zaczyna się przed ul. Batalionu AK „Bałtyk”, a kończy w rejonie Zwierzynieckiej – mówi Tomasz Demiańczuk z biura prasowego UM Warszawa. Jego szerokość to 3,5-5 m.

Od 3 lutego al. Polski Walczącej będzie kursować linia 168, zatrzymując się w nowych zespołach przystankowych Grupy AK „Północ” oraz Batalionu AK „Bałtyk”. Autobusy tej linii pojawiają się na przystankach w porywach co 10 minut. To jednak nie z myślą o niej powstał ten nietypowy buspas po środku.

To rezerwa pod linię tramwajową. Tramwaje Warszawskie, w ramach planowanej linii tramwajowej, która ma połączyć Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem, wybudują odnogę na ul. Gagarina do Czerniakowskiej. W przyszłości linia ta mogłaby zostać wydłużona w kierunku Siekierek.

– Jezdnia uwzględnia geometrię torów, tak więc istnieje możliwość budowy trasy tramwajowej w tym miejscu, po zakończeniu obecnie przygotowywanych przez Tramwaje Warszawskie inwestycji – mówi Demiańczuk. Jest to – na chwilę obecną – dosyć odległa perspektywa. Obecne liczne inwestycje rozpisane są do 2023 r., choć te największe nie weszły jeszcze nawet do fazy projektowej (łącznie ze wspomnianą trasą do Wilanowa).

Choć pozostawiono miejsce na tramwaj, nie wykonano wszystkich niezbędnych inwestycji, które w przyszłości mogłyby ułatwić i obniżyć koszty realizacji torowisk. Nie przebudowano chociażby całej infrastruktury ciepłowniczej. – Ciepłociąg z komorą jest zlokalizowany w poprzek ul. Nehru, przy skrzyżowaniu z Czerniakowską. Nie został on przebudowany, ponieważ w tym momencie nie można wskazać jak to skrzyżowanie będzie wyglądało po zaprojektowaniu trasy tramwajowej – wskazuje Tomasz Demiańczuk.

Przebudowa ciepłociągu będzie się wiązać ponownie z koniecznością rozkopania terenu i w znaczny sposób będzie podrażać ewentualną inwestycję tramwajową. Wśród anonimowych pracowników Tramwajów Warszawskich krąży opinia, że podjęte decyzje zablokują budowę tramwaju w kierunku Siekierek na całe lata.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5