Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czechy. Arriva z kontraktem w Trutnovie i autobusami od Skody i Solarisa

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-06-26 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Czechy. Arriva z kontraktem w Trutnovie i autobusami od Skody i Solarisa
fot. Skoda Transportation
Czeskie miasto Trutnov podpisało dziesięcioletnią umowę na obsługę linii autobusowych z Arrivą. Przewoźnik zapowiedział, że dla obsługi linii kupi siedem nowych autobusów. To kolejna okazja Solarisa na sprzedanie autobusów razem z czeskim partnerem.

Kontrakt w Trutnovie nie jest może duży, bo dotyczy sześciu linii i siedmiu autobusów, ale jest ciekawy, bo 30–tysięczne miasto na północy Czech całkowicie rezygnuje z napędu dieslowskiego. Arriva wymieni flotę na cztery autobusy bateryjne i trzy napędzane CNG.

Przewoźnik już poinformował o zamówieniu autobusówm elektrycznych, które trafią do Trutnova w październiku. Będą to pojazdy Skody, model 26 BB, który nazywany jest PERUN. To skrót od „Pure Electric Run”. Ten autobus, zaprezentowany po raz pierwszy w 2013 r. i testowany w kilku miastach Europy w ramach unijnego programu ZEuS, mającego upowszechnić autobusy elektryczne, powstał we współpracy z Solarisem.

Skoda nie produkuje autobusów samodzielnie, choć, mając doświadczenie z rynku tramwajowego, tworzy do nich napęd elektryczny. Ale pudło, układ jezdny i sterowniczy konstruuje partner, choć na rynku czeskim autobusy są sprzedawane pod marką Skody. Czeski producent współpracuje z kilkoma partnerami, ale „Peruny” zbudował razem z Solarisem. Te pojazdy były m.in. testowane w Zielonej Górze, gdy miasto przymierzało się do kontraktu na 47 elektrobusów (ostatecznie przetarg wygrał Ursus Bus).

Współpraca obu firm świetnie sprawdza się w przypadku trolejbusów. W całej Europie jeździ prawie pół tysiąca takich pojazdów – głównie w Czechach i na Słowacji – które są de facto solarisami, choć z napędem elektrycznym z Pilzna.

Arriva będzie zarabiała w Trutnovie 13 mln koron rocznie, czyli niecałe 2,2 mln zł za każdy rok. Zakup autobusów, który pochłonie 85 mln koron, czyli ponad 14 mln zł zostanie w 85 proc. pokryty z funduszy unijnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ZTM Warszawa podpisał umowę z Michalczewskim. 25 autobusów na gaz

Komunikacja

ZTM Warszawa podpisał umowę z Michalczewskim. 25 autobusów na gaz

Witold Urbanowicz 27 kwietnia 2018

Arriva z gazowymi autobusami znów wygrywa w Warszawie

Komunikacja

Arriva z gazowymi autobusami znów wygrywa w Warszawie

Witold Urbanowicz 24 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5