Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Coraz bliżej pierwszych tramwajów Panorama dla Olsztyna

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2019-09-16 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Coraz bliżej pierwszych tramwajów Panorama dla Olsztyna
mat. prasowe
Wiosną 2020 roku do Olsztyna powinny zawitać pierwsze tramwaje tureckiego Durmazlara. Produkcja pierwszych elementów już trwa.

Olsztyn w przetargu na tabor wybrał – nieznaną szerzej w Europie – turecką firmę Durmazlar. Firma z Bursy była jedyną, jaka zdecydowała się na złożenie oferty. Podbój Europy rozpocznie właśnie od stolicy Warmii i Mazur, a tramwaj oparty będzie na konstrukcji Panorama. Do Olsztyna ma przyjechać 12 takich pojazdów, a każdy z nich ma kosztować miasto 8,99 mln zł, czyli łącznie 108 mln zł.

Jak w każdym tego typu przypadku, montaż kompletnego wozu poprzedza szereg formalności – w tym testów i prób zasadniczych komponentów. Urząd Miasta Olsztyna potwierdza, że produkcja olsztyńskich tramwajów jest w toku. – W ostatnim tygodniu września zaplanowane są testy wytrzymałościowe. Producent przebadał już ramy wózków, a teraz będzie badał tzw. pudło tramwaju – wyjaśnia Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa miasta. Producent konsultuje także z miastem konkretne rozwiązania techniczne poszczególnych elementów.

Pierwszy tramwaj ma dotrzeć do Olsztyna w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy, czyli wiosną 2020 r. Ostatnie tramwaje z zamówienia mają tam trafić pięć miesięcy później. Wcześniej, bo pod koniec bieżącego roku, producent zaplanował homologację pojazdu w Olsztynie.

Tureckie tramwaje będą nieco dłuższe od obecnych w Olsztynie Tramino Solarisa, bo ten parametr wyniesie 32,5 metra. Szerokość pudła pozostanie ta sama jak dotychczas – 2,5 metra. Pojazd będzie niskopodłogowy ze wzniosami nad wózkami. Niską podłogę udało się zaproponować na całej długości tramwaju. Wiadomo już, że pojazd będzie pięcioczłonowy. W skrajnych czołach zamontowane zostaną skrętne wózki mające zapobiegać nadmiernemu zużywaniu się torowiska, zaś w środkowym – sztywny. Pozostałe człony będą podwieszane.

Według deklaracji producenta Durmazlar, Panorama ma mieć możliwość rozpędzenia się do 70 km/h. Pojazdy pomieszczą 210 pasażerów, z czego we wnętrzu zapewnionych będzie 40 siedzeń. W najszerszych fragmentach pudła producent zapewni układ 2+1 lub 1+1.

– Wnętrze jest bardzo zbliżone do tego, które mamy w jeżdżących już po Olsztynie tramwajach. Nie jest identyczne, ponieważ same pojazdy będą inne, ale zdecydowanie składy będą spójne kolorystycznie – mówi Bartoszewicz.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj dla Boliwii w Olsztynie. Mamy zdjęcia wnętrza

Przestrzeń

Tramwaj dla Boliwii w Olsztynie. Mamy zdjęcia wnętrza

Przemysław Farsewicz 20 lipca 2019

Olsztyn przetestuje tramwaj dla Boliwii

Komunikacja

Olsztyn przetestuje tramwaj dla Boliwii

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2019

Olsztyn. Tramwajowy przetarg jednak nie ruszy w wakacje

Komunikacja

Olsztyn. Tramwajowy przetarg jednak nie ruszy w wakacje

Przemysław Farsewicz 24 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5