Partnerzy serwisu:
Komunikacja

CONTRACK wyznacza nowe możliwości

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. KZN Bieżanów

Podziel się ze znajomymi:

CONTRACK zakończył produkcję pierwszego prefabrykowanego tramwajowego rozjazdu dwutorowego podwójnego. Rozwiązanie to stanowi element większego projektu infrastrukturalnego realizowanego w Poznaniu, w ramach którego powstanie kompleksowy węzeł tramwajowy, tzw. pełna gwiazda, wykonany w krakowskiej technologii prefabrykacji.

Skala projektu

W ramach inwestycji zabudowane zostaną 123 prefabrykowane płyty, których łączna powierzchnia wynosi 2365 m². Do ich produkcji zużyto około 850 m³ betonu - technologia pozwoliła przenieść najbardziej uciążliwy etap robót poza przestrzeń miejską. Dzięki temu ograniczono konieczność transportu betoniarkami na plac budowy, minimalizując wpływ realizacji na ruch drogowy i funkcjonowanie miasta.

Średnia powierzchnia pojedynczej płyty wynosi około 19 m², co wychodzi poza standardy znane z dotychczasowych realizacji. Największe elementy osiągają 26,4 m² – są to dwie płyty przewidziane do zabudowy już w I etapie prac.

Indywidualne dostosowanie i jakość wykonania

Prefabrykaty zostały zaprojektowane i wykonane pod konkretne zamówienie, z pełnym uwzględnieniem geometrii układu torowego, układu wysokościowego, warunków eksploatacyjnych w miejscu zabudowy.

Na życzenie zamawiającego górna faktura płyt została wykonana w nowym deseniu szczotkowanym, co potwierdza elastyczność technologii prefabrykacji w zakresie rozwiązań funkcjonalnych i estetycznych.

Przewagi technologii prefabrykowanej

Zastosowana technologia charakteryzuje się wysoką jakością początkową elementów, powtarzalnością parametrów oraz znacznym skróceniem czasu realizacji robót na placu budowy. Istotną zaletą prefabrykacji jest również możliwość prowadzenia montażu w okresie zimowym i w trudnych warunkach atmosferycznych, co w przypadku tradycyjnych technologii wiązałoby się z wysokim ryzykiem przestojów i opóźnień.

Prefabrykacja zapewnia:
  • ciągłość technologiczną,
  • trwałość konstrukcji,
  • optymalizację harmonogramu,
  • redukcję kosztów w całym cyklu życia obiektu (LCC).

Znaczenie projektu

Wykonanie pierwszego prefabrykowanego rozjazdu tramwajowego dwutorowego podwójnego to kolejny dowód na to, że zmiana podejścia do planowania remontów i budowy kluczowej nawierzchni tramwajowej jest możliwa nawet w najbardziej skomplikowanych przypadkach, a rozwój technologiczny wciąż ma potencjał. To nowe rozdanie dla możliwości projektowych i wykonawczych przyszłych inwestycji infrastrukturalnych w transporcie szynowym.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań ma już wszystkie nowe Gammy

Komunikacja

MPK Poznań ma już wszystkie nowe Gammy

MPK Poznań 19 grudnia 2025

Modertrans kończy Gammy dla Poznania i zaczyna dla Szczecina

Komunikacja

Prefabrykowane płyty rozjazdowe na węzeł UJ gotowe

Komunikacja

Prefabrykowane płyty rozjazdowe na węzeł UJ gotowe

KZN Bieżanów/Contrack 08 grudnia 2025

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Komunikacja

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

KZN Bieżanów 17 października 2024

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

KZN Bieżanów/Contrack 28 sierpnia 2024

Zobacz również:

MPK Poznań ma już wszystkie nowe Gammy

Komunikacja

MPK Poznań ma już wszystkie nowe Gammy

MPK Poznań 19 grudnia 2025

Modertrans kończy Gammy dla Poznania i zaczyna dla Szczecina

Komunikacja

Prefabrykowane płyty rozjazdowe na węzeł UJ gotowe

Komunikacja

Prefabrykowane płyty rozjazdowe na węzeł UJ gotowe

KZN Bieżanów/Contrack 08 grudnia 2025

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

Komunikacja

CONTRACK - nie tylko główne arterie miasta

KZN Bieżanów 17 października 2024

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

Komunikacja

Rozjazd w przejeździe tramwajowym w kilkadziesiąt godzin

KZN Bieżanów/Contrack 28 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij