MPK Kraków otworzyło oferty w przetargu na dostawę w formie leasingu finansowego 77 fabrycznie nowych autobusów. Tańszą ofertę od Solarisa złożył EvoBus, który niedawno zaprezentował w Polsce zupełnie nowy model Conecto. To nie przesądza o wygranej, gdyż cena stanowi tylko 50% kryterium wyboru.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego w połowie lipca jest wyprodukowanie i dostawa w formie leasingu finansowego fabrycznie 77 nowych autobusów niskoemisyjnych. Mają to być pojazdy o długości 18 metrów, które będą wyposażone w silniki spełniające normę Euro 6, a także posiadające klimatyzację oraz nowoczesne systemy informacji pasażerskiej. Wartość zamówienia jest szacowana na 121,7 mln złotych netto.
Wczoraj (12 września) minął zmieniony termin składania ofert. Jak informuje MPK, wpłynęły dwie oferty. – Firma Solaris Bus&Coach SA w konsorcjum z PKO Leasing SA wyceniła swoją ofertę na kwotę 120,8 mln zł netto. Drugie konsorcjum PeKaO Leasing Sp. z o.o. z firmą EvoBus Polska Sp. z o.o. w ofercie wpisało cenę 111,8 mln zł netto – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków. Obie oferty mieszczą się więc w budżecie zamawiającego. Zwycięzca przetargu będzie miał siedem miesięcy na dostawę pojazdów.
Tańsza oferta nie przesądza jeszcze o szansach wyboru. – Warto pamiętać, że kryterium wyboru najlepszej oferty to nie tylko cena, ale także kryteria techniczne, których udział w ocenie oferty wynosi aż 50 proc. Zanim zostanie wybrana najkorzystniejsza propozycja, obie przesłane oferty będą zweryfikowane i sprawdzone, czy są poprawne i czy spełniają wymagania, które postawił zamawiający – mówi Gancarczyk.
Wśród kryteriów technicznych ocenie będą podlegać: parametr szerokości autobusu, sposób osiągnięcia standardu emisji spalin, okres gwarancji, unifikacja silnika z autobusem, możliwość odzysku energii hamowania, szyba przednia, liczba miejsc pasażerskich w autobusie (siedzących i stojących), wysokość poziomu podłogi drzwi wejściowych od poziomu jezdni, dodatkowe wymagania dotyczące ochrony osób przebywających w kabinie autobusu lub wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich, klimatyzacja, poziom hałasu podczas jazdy, a także liczba wszystkich miejsc pasażerskich siedzących w autobusie dostępnych z poziomu niskiej podłogi.
EvoBus w przetargu zaproponował model Conecto. Warto przy tej okazji przypomnieć, że niedawno w Polsce miała miejsce
światowa premiera nowej wersji tego autobusu – ma to być
odpowiedź na potrzeby rynków Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie ważny jest element kosztów.