Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Co to jest AdBlue® i do czego służy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Co to jest AdBlue® i do czego służy?
fot. ASK NIERUCHOMOŚCI
Grupa Azoty to lider rynku chemicznego w Polsce. Aktualnie zajmuje także drugą pozycję w Unii Europejskiej w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych. Od lat tworzy produkty spełniające najwyższe normy jakościowe. Jednym z nich jest NOXy® AdBlue® – wodny roztwór mocznika wykorzystywany jako reagent do katalizatorów pozwalający znacząco ograniczyć emisję tlenków azotu (NOx), co sprawia, że możliwa jest redukcja spalin.

Wysoka jakość produkcji potwierdzona certyfikatem

NOXy® AdBlue® zostało wprowadzone przez Grupę Azoty na rynek 15 lat temu i od tego czasu zdobył szerokie grono odbiorców. Wynika to z wysokiej jakości tego preparatu, a to uzyskano dzięki zintegrowanemu procesowi produkcji. Polega on na uzyskiwaniu mocznika bezpośrednio z instalacji oraz surowca w postaci płynnej. Dzięki temu nie dochodzi do zjawiska zbrylenia mocznika, co ma miejsce w przypadku tanich zamienników. Sam proces produkcji odbywa się poprzez uzyskanie amoniaku z gazu, który następnie przekształca się w mocznik. Tak otrzymuje się produkt NOXy® AdBlue®, którego bezpieczeństwo zachowania jakości potwierdza wyśrubowana norma ISO 22241.

Kontrola jakości NOXy® AdBlue® dla najlepszych rezultatów

Każda partia NOXy® AdBlue® wypuszczana na rynek jest poddawana restrykcyjnym badaniom przez laboratoria Grupy Azoty. Dzięki temu odbiorcy mają pewność, że jakość produkcji jest wysoka, a wydajność pracy maksymalna. Wspierane jest to przez zamknięty proces powstawania NOXy® AdBlue®, co dodatkowo pozytywnie wpływa na czystość preparatu. Jednocześnie Grupa Azoty nie jest uzależniona od zagranicznych dostawców, a cała produkcja odbywa się w trzech zakładach na terenie kraju. Sprawia to, że nawet w przypadku, gdy jeden z nich odbywa postój, to nie ma mowy o zakłóceniu dostaw do klientów.

Tanie AdBlue® - ryzyko stosowania zamienników

Na rynku dostępne są roztwory mocznika od różnych producentów. Wielu z nich sprowadza jednak AdBlue® w postaci stałej zza wschodniej granicy. Tak dostarczony do pół(producenta) preparat charakteryzuje się nie tylko niższą jakością, ale i mniejszym poziomem bezpieczeństwa w użytkowaniu. Dzieje się tak dlatego, że tani AdBlue® ma tendencje do zbrylania. Jeżeli to zjawisko wystąpi to system SCR montowany w pojazdach z silnikami diesla nie wykryje tego. Bada on bowiem tylko poziom AdBlue® wymagany do redukcji spalin, a nie jego konsystencję. W przypadku zbrylenia może dojść do zapchania filtrów paliwowych, ich uszkodzenia, co szybko prowadzi do awarii układu paliwowego.

Taka sytuacja jest najgorszym koszmarem każdego logistyka i właściciela dużej floty samochodów transportowych. Owszem oszczędza on, kupując tańszy AdBlue®, ale naraża się na straty finansowe spowodowane jego niską jakością. Wystarczy, by część ciężarówek lub autobusów została uziemiona, by doszło do zatrzymania zdolności operacyjnych firmy. To już prosta droga do utraty zaufania klientów, odmowy dalszych zleceń, a także dużych kosztów napraw systemów SCR i układów paliwa w pojazdach. Istnieje coraz więcej dowodów, że tani AdBlue® jest przyczyną tak przykrych sytuacji, ale da się tego uniknąć. Najlepiej wybierać certyfikowany NOXy® AdBlue®, którego produkcja jest prosta, jednolita i ciągle kontrolowana. Gwarantuje on pewność i bezpieczeństwo jego stosowania.

Pewność dostaw do każdego miejsca w Polsce

Grupa Azoty dostarcza NOXy® AdBlue® do największych sieci paliwowych w kraju oraz punktów dystrybucyjnych. Dba o to flota 80 cystern z certyfikowanymi systemami wydawczymi. Dzięki temu każdego dnia do odbiorców trafia kilka milionów litrów NOXy® AdBlue®. Dlatego wybierając produkt Grupy Azoty można mieć pewność najwyższej jakości i bezpieczeństwa stosowania. NOXy® AdBlue® to certyfikowany preparat pochodzący od lidera rynku chemicznego w Polsce.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wodór będzie napędzał rozwój transportu kolejowego

Prawo & Finanse

Wodór będzie napędzał rozwój transportu kolejowego

Jakub Rösler 27 września 2021

Grupa Azoty gotowa, by dostarczać wodór dla transportu

Komunikacja

Zobacz również:

Wodór będzie napędzał rozwój transportu kolejowego

Prawo & Finanse

Wodór będzie napędzał rozwój transportu kolejowego

Jakub Rösler 27 września 2021

Grupa Azoty gotowa, by dostarczać wodór dla transportu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5