Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Co się zmieni na kieleckim dworcu kolejowym

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-02-25 15:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Co się zmieni na kieleckim dworcu kolejowym
fot. MJ
PKP SA podpisały umowę z projektantem przebudowy dworca w Kielcach. Same prace mogą rozpocząć się jeszcze w tym roku i według założeń mają potrwać 20 miesięcy. Podróżni będą korzystać w tym czasie z tymczasowego obiektu.

Jak pisaliśmy, w styczniu PKP SA podpisały umowę z firmą Pas Projekt na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy dworca kolejowego w Kielcach. Jej wartość sięga kwoty 702 tys. zł netto.

Inwestycja będzie miała kompleksowy charakter. – Prace obejmą m.in. odnowienie elewacji, wymianę instalacji i zagospodarowanie terenu wokół obiektu. Na parterze dla podróżnych będzie dostępny hol z poczekalnią, kasy biletowe, toalety i lokale usługowo-handlowe. Planowane jest również stworzenie dodatkowej poczekalni na antresoli. Na pierwszym piętrze znajdą się ponadto m.in. pomieszczenia dla menadżera dworca i Straży Ochrony Kolei – informuje Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA. Dworzec zostanie też dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Według założeń inwestycja ma potrwać 20 miesięcy. – Realizacja prac budowlanych zaplanowana jest na lata 2019-2021. W czasie remontu podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego – wyjaśnia Grzduk. Koszt prac szacowany jest na ponad 27 mln zł netto.

Niezależnie od PKP SA prace na stacji w obszarze peronów planują PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach projektu związanego z przebudową linii nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce - Kozłów. – Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa, która określi szczegółowy zakres prac na linii. Trwają rozmowy z zainteresowanymi jednostkami w zakresie skoordynowania inwestycji z planowaną przebudową budynku dworca i planowaną budową parkingu nad stacją Kielce – informuje Izabela Miernikiewicz z biura prasowego PKP PLK.

Według założeń mają zostać przebudowane wszystkie trzy perony, które zostaną podwyższone i dostosowane do współczesnych standardów. – Oprócz antypoślizgowej nawierzchni zyskają nowe wiaty i ławki pozwalające podróżnym na komfortowe oczekiwanie na pociąg – mówi Miernikiewicz. Roboty obejmą również tunel prowadzący na perony. – W trakcie inwestycji zostanie ono przebudowane, planowane są m.in. montaż zadaszeń nad zejściami, wymiana nawierzchni przejścia oraz przebudowa schodów. Będzie ono dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności dzięki zabudowie wind – dodaje Izabela Miernikiewicz.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Co trzeba poprawić na dworcu w Skierniewicach?

Przestrzeń

Co trzeba poprawić na dworcu w Skierniewicach?

Witold Urbanowicz 21 lutego 2019

Krosno: Dworzec kolejowy stanie się Etnocentrum

Przestrzeń

Krosno: Dworzec kolejowy stanie się Etnocentrum

Kasper Fiszer 01 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5