Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Co Metro zrobi w tym roku? M.in. rozbudowa Kabat i malowanie stacji

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-03-04 15:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Co Metro zrobi w tym roku? M.in. rozbudowa Kabat i malowanie stacji
fot. Metro Warszawskie
Trwa właśnie rozbudowa zaplecza metra na Kabatach, gdzie powstaje nowa elektrowozownia. To nie wyczerpuje jednak planów utrzymaniowych i naprawczych Metra Warszawskiego. Kontynuowane będą malowanie stacji oraz modernizacja taboru.

Największym przedsięwzięciem jest rozbudowa Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty. Powstaje tam „mała” elektrowozownia we wschodniej głowicy dla zwiększającej się liczby pociągów. Obiekt ma być gotowy do końca roku.

Metro Warszawskie zamierza kontynuować proces odnawiania stacji. – W planach jest malowanie stropu na stacji A11 Politechnika oraz na kolejnych stacjach odcinka mokotowskiego, których stropy przechodziły mycie – mówi Anna Bartoń. Efekty można podziwiać na razie na stacji A10 Pole Mokotowskie.

Kontynuowana będzie rozbudowa systemu informacji pasażerskiej na stacjach I linii. Dodatkowe monitory, pokazujące czas do przyjazdu najbliższych pociągów, mają pojawić się na stacjach A8 Wierzbno, A9 Racławicka, A10 Pole Mokotowskie oraz A13 Centrum. Niestety, nie ma mowy na razie o uzupełnieniu brakujących ekranów na stacji A14 Świętokrzyska.

Przewidziane są też modernizacje taboru. W dziewięciu pozostałych składach serii 81 przyciski alarmowe zostaną wymienione na urządzenia umożliwiające dwustronny kontakt między pasażerem a maszynistą. Ponadto zostanie zainstalowany monitoring.

Ponad 400 wagonów zostanie skierowanych do przeglądu. W przypadku pociągów rosyjskich obejmuje to 156 wagonów, które zostaną skierowane do przeglądu (remontu) P4.1, wykonywanego co 50-70 tys. km, 12 wagonów, które zostaną skierowane do przeglądu (remontu) P4.2, wykonywanego co 220-260 tys. km, a także 12 wagonów, które zostaną skierowane do przeglądu (remontu) P4.2, wykonywanego co 450-510 tys. km. Siedem składów Metropolis zostanie skierowanych do przeglądu (remontu) P4.1, który wykonywany jest co 190-210 tys. km, a pięć kolejnych do naprawy głównej P5, wykonywanej co 600 tys. km lub co 16 lat. Ponadto 28 pociągów Inspiro będzie kwalifikować się do przeglądu (remontu) P4.1.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro:  Rosyjskie pociągi prawie w ogóle już nie jeżdżą

Komunikacja

Metro: Rosyjskie pociągi prawie w ogóle już nie jeżdżą

Witold Urbanowicz 14 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5