Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Ciąg dalszy zamówień z Mediolanu. Do Włoch pojedzie 75 elektrobusów Solarisa

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2022-04-28 14:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Solaris

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ciąg dalszy zamówień z Mediolanu. Do Włoch pojedzie 75 elektrobusów Solarisa
fot. Solaris
Włoski przewoźnik ATM Milano ponownie zamówił autobusy elektryczne od firmy Solaris, realizując kolejną transzę umowy ramowej na 250 pojazdów. Pierwsze dwie partie, łącznie 140 elektrycznych Urbino, zostały już dostarczone do klienta. Teraz przewoźnik dokupił 75 sztuk Urbino 12 electric, które zgodnie z kontraktem trafią na mediolańskie ulice w drugiej połowie 2022 roku.

Umowa ramowa na dostawę łącznie do 250 autobusów elektrycznych dla ATM Milano to jeden z największych kontraktów na dostawy pojazdów elektrycznych, wygranych do tej pory przez firmę Solaris. Sukcesywna realizacja tego przetargu stanowi potwierdzenie wcześniejszych deklaracji mediolańskiego przewoźnika, zgodnie z którymi planuje on do końca 2030 roku całkowicie zrezygnować z autobusów z napędem konwencjonalnym. Dzięki realizacji kolejnej partii zamówienia – siedemdziesięciu pięciu przyjaznych dla środowiska, elektrycznych autobusów o długości 12 metrów – Solaris ponownie przyczynia się do tej elektromobilnej rewolucji. Razem z już dostarczonymi 40 Urbino electric, które ATM Milano zakupiło w 2019 roku, oraz 100 Urbino electric, zamówionymi rok później, daje to łącznie 215 autobusów. Zakontraktowane w tym roku pojazdy producent dostarczy do klienta w drugiej połowie 2022 roku.

12-metrowe elektryczne Urbino zostaną wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności nominalnej prawie 400 kWh, i będą ładowane poprzez tzw. pantograf odwrócony. Jednostką napędową autobusów będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi.

Pojazdy, wyposażone w klimatyzację, pomieszczą 75 osób. Będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. dzięki funkcjonalnej przestrzeni dla wózków inwalidzkich. Dodatkowo, autobusy zostaną wzbogacone o szereg nowoczesnych rozwiązań – ładowarki urządzeń mobilnych USB, system informacji pasażerskiej czy monitoring, które nie tylko zwiększą przyjemność jazdy, ale i bezpieczeństwo. Kierowcy będą mieli dostęp do wielu innowacyjnych rozwiązań. Wśród nich znajdzie się Mobileye Shield+, system ostrzegający – zarówno akustycznie, jak i wizualnie – przed obiektami znajdującymi się w tzw. martwym polu widzenia kierowcy.

Współpraca Solarisa i ATM Milano rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu z fabryki w Bolechowie do Mediolanu wyjechało ponad 300 pojazdów, z czego prawie 200 stanowiły trolejbusy i autobusy elektryczne. W listopadzie ubiegłego roku przewoźnik podpisał z firmą Solaris kolejne zamówienie na bezemisyjne pojazdy – 50 egzemplarzy przegubowych trolejbusów, Trollino 18.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5