Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Chorzów: Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę remontu przy Hucie Kościuszko i na Metalowców

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-06-10 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chorzów: Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę remontu przy Hucie Kościuszko i na Metalowców
mat. UM Chorzów
Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego w ciągu ul. Katowickiej w Chorzowie wraz z rozjazdami oraz układem torowym w ul. Metalowców. Prace będą prowadzone przy częściowo wstrzymanym ruchu tramwajowym.

Przedmiotem przetargu Tramwajów Śląskich jest przebudowa torowiska tramwajowego w Chorzowie na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców wraz z przebudową układu torowego w ul. Metalowców. Torowisko, w związku z przebudową układu drogowego, zostanie przesunięte w kierunku wschodnim. Zamiast przystanku Metalowców powstanie przystanek na pl. Powstańców Śląskich, gdzie przewidziano budowę nowego przejścia podziemnego. Przebudowane zostanie również torowisko na Metalowców, które z jednej strony zostanie odcięte od zakładów Alstomu (tory zakończą się na wysokości budynku Metalowców 4, zniknie też charakterystyczny splot szynowy 1435 mm i 1000 mm), a z drugiej rozbudowane do dwóch torów. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Termin składania ofert minął w marcu. O zamówienie ubiegały się trzy podmioty z ofertami na kwoty od 29,857 mln zł do 36,166 mln zł. Budżet na ten cel wynosił 18,868 mln zł. Ostatecznie Tramwaje Śląskie dopłaciły i wczoraj (9 czerwca) wybrały ofertę firmy Silesia Invest. Była to najtańsza propozycja. Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na wykonanie robót przeznaczono 11 miesięcy. Inwestycja będzie realizowana przy częściowo wyłączonym ruchu tramwajowym.

Tramwaje Śląskie przekonują, że rozbudowa torowiska na Metalowców do dwóch torów – pomimo rezygnacji z planów przedłużenia trasy w kierunku Siemianowic Śląskich – jest uzasadniona, a usytuowanie infrastruktury w jezdni nie będzie uniemożliwiać zawracania i postoju tramwajów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5