Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Chorzów: Pięć ofert na remont torów na 3 Maja

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-04-12 17:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chorzów: Pięć ofert na remont torów na 3 Maja
fot. Lestat (Jan Mehlich), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w prowadzonym wspólnie z Chorzowem przetargu na przebudowę ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu ul. 3 Maja. O zamówienie ubiega się pięć podmiotów. Prace potrwają ponad dwa lata.

Tramwaje Śląskie, wspólnie z miastem Chorzów, otworzyły oferty w ponowionym przetargu na przebudowę torowiska w ulicy 3 Maja oraz samego układu drogowego wraz z ulicami poprzecznymi. W sumie – w zakresie infrastruktury tramwajowej – przewidziano przebudowę ok. 4570 metrów toru pojedynczego na odcinku od skrzyżowania z Katowicką w Chorzowie do skrzyżowania z Bytomską w Świętochłowicach.

Torowisko od ul. Bytomskiej w Świętochłowicach do ul. Składowej jest linią jednotorową, wydzieloną na podkładach drewnianych. Torowisko od ul. Składowej do skrzyżowania ul. 3 Maja z ul. Katowicką w Chorzowie jest torowiskiem dwutorowym na podbudowie kamiennej z zabudową z płyt. Po przebudowie torowisko będzie w całości dwutorowe – poza jezdnią wykonane w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych, a w jezdni w technologii bezpodsypkowej z zastosowaniem prefabrykowanych płyt torowych żelbetowych.

Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie podzielił na trzy odcinki: od Świętochłowic do Składowej, od Składowej do Floriańskiej i od Floriańskiej do Katowickiej. W zakres inwestycji wchodzą m.in. przebudowa chodników, zjazdów i dróg wewnętrznych, w tym budowa nowego zjazdu na ul. Teodora Kalidego, budowa ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, miejsc postojowych i peronów przystankowych.

Dzisiaj (12 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Silesia Invest zaproponowało 70,7 mln zł brutto, NDI – 79,8 mln zł brutto, ZUE – 88,6 mln zł brutto, Aldesa – 92,0 mln zł brutto, a konsorcjum PB Jaekel-Bud-Tech i Tor-Kar-Sson – 95,5 mln zł brutto. Budżet na ten cel wyniósł 70,3 mln zł brutto.

Poprzedni długi przetarg po kolejnych odwołaniach został unieważniony. Pierwotnie wygrał go Tor-Krak z ofertą na kwotę 76,6 mln zł brutto. Od jednego z rozstrzygnięć odwołała się Balzola. Choć Krajowa Izba Odwoławcza przyznała rację odwołującemu, przetarg i tak został unieważniony – hiszpańska oferta była zbyt droga.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5