Partnerzy serwisu:
Mobilność

Chorzów kupuje liniowy system zarządzania ruchem

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-10-31 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chorzów kupuje liniowy system zarządzania ruchem
fot. WU
Chorzów prowadzi przetarg na zaprojektowanie i dostarczenie systemu zarządzania ruchem. Rozwiązanie będzie obejmować m.in. koordynację sygnalizacji oraz priorytety dla komunikacji miejskiej.

Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie, dostarczenie, wykonanie i uruchomienie do działania liniowego systemu zarządzania ruchem na terenie miasta Chorzowa. System będzie obejmować sterowanie ruchem wraz ze stacjami pomiaru ruchu, sygnalizacją świetlną, priorytet dla komunikacji miejskiej na wybranych ciągach autobusowych, dynamiczną informację parkingową, monitoring na skrzyżowaniach, informację dla kierowców i podróżnych, łączność, preselekcyjny pomiar wagi pojazdu, powiadamianie o warunkach meteorologicznych oraz mobilne centrum nadzoru ruchu.

System sterowania ruchem powinien być adaptacyjnym systemem pracującym w czasie rzeczywistym. Ze względu na liczbę istniejących sygnalizacji świetlnych oraz tendencje rozwojowe miasta zastosowany system powinien posiadać licencję na włączenie do systemu przynajmniej 200 sygnalizacji (skrzyżowań i przejść z sygnalizacją) z zapewnieniem możliwości dalszej rozbudowy. Wyróżniono cztery ciągi, w których sygnalizacja ma być zsynchronizować: ul. Batorego (skrzyżowania Klonowa-Brzozowa) – ul. Szpitalna – ul. Armii Krajowej – ul. Dąbrowskiego (do ul. Katowickiej); ul. Batorego – ul. Szpitalna – al. Bojowników o Wolność i Demokrację – Hajducka; ul. Katowicka (od ul. Polnej do skrzyżowania al. Wojska Polskiego – ul. Parkowej); ul. 3 Maja (od skrzyżowania z ul. Pokoju do skrzyżowania z ul. Katowicką). Ponadto wskazane sygnalizacje świetlne mają zostać zmodernizowane. Przyciski dla pieszych zostają, wprowadzony ma zostać za to radarowy system detekcji rowerzystów. W zakresie podsystemu informowania kierowców o warunkach ruchu i zalecanych trasach alternatywnych zamawiający wymaga dostarczenia 8 tablic zmiennej treści oraz 10 tablic radarowych.

Wydłużony termin składania ofert mija 30 listopada. O wyborze zadecydują cena (50%), opis techniczny oferowanego rozwiązania (10%), model mikrosymulacyjny (10%), kryterium poprawy warunków ruchu (20%) oraz gwarancja wraz z realizacją działań operacyjnych (10%). Zadanie ma zostać zrealizowane do końca sierpnia 2019 r.



Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Koszalin. ITS zaprojektowany przez PKP Informatyka nie do ruszenia

Mobilność

Koszalin. ITS zaprojektowany przez PKP Informatyka nie do ruszenia

Jakub Dybalski 14 sierpnia 2017

Warszawa: Więcej skrzyżowań w systemie zarządzania ruchem

Mobilność

Warszawa: Więcej skrzyżowań w systemie zarządzania ruchem

inf. prasowa 07 czerwca 2017

Ostrów Wielkopolski wdroży ITS. Priorytety dla autobusów

Przestrzeń

Ostrów Wielkopolski wdroży ITS. Priorytety dla autobusów

Witold Urbanowicz 24 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5