Drugi przetarg na przebudowę ok. 2,3-kilometrowego odcinka ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu ul. 3 Maja w Chorzowie utknął w formalnościach. Rozstrzygnięcie postępowania zostało po raz kolejny zaskarżony do Krajowej Izby Odwoławczej.
Przygotowania do przebudowy trasy tramwajowej w ulicy 3 Maja w Chorzowie wraz z układem drogowym napotykają kolejne problemy. Poprzedni przetarg, ogłoszony w I kwartale zeszłego roku, zakończył się fiaskiem. Pierwotnie wygrał go Tor-Krak z ofertą na kwotę 76,6 mln zł brutto. Od jednego z rozstrzygnięć odwołała się Balzola. Choć Krajowa Izba Odwoławcza przyznała rację odwołującemu, przetarg
i tak został unieważniony – hiszpańska oferta była zbyt droga.
Nowy przetarg ruszył w lutym tego roku. O zamówienie
ubiegało się pięć firm. W maju Tramwaje Śląskie wybrały ofertę firmy Silesia Invest, opiewającą na kwotę 70,7 mln zł brutto. Rozstrzygnięcie zostało jednak zaskarżone do Krajowej Izby Odwoławczej. W sierpniu spółka ponownie rozstrzygnęła postępowanie. – Spośród 5 ofert, które wpłynęły do spółki, w trzech upłynął termin związania ofertą i nie został przez oferentów przedłużony. Z dwóch pozostałych ofert, wyżej oceniona została oferta firmy Silesia Invest z Gliwic i ona ponownie wybrana została wykonawcą prac – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Jak informuje spółka, w ostatnim możliwym terminie – 2 września – od wyniku ponownie odwołała się firma ZUE. Termin posiedzenia nie został jeszcze wyznaczony. Krajowa Izba Odwoławcza ma czas do 15 dni od momentu doręczenia odwołania.
W sumie – w zakresie infrastruktury tramwajowej – przewidziano budowę ok. 4570 metrów toru pojedynczego na odcinku od skrzyżowania z Katowicką w Chorzowie do skrzyżowania z Bytomską w Świętochłowicach. W tej chwili torowisko od ul. Bytomskiej w Świętochłowicach do ul. Składowej jest linią jednotorową, wydzieloną na podkładach drewnianych. Torowisko od ul. Składowej do skrzyżowania ul. 3 Maja z ul. Katowicką w Chorzowie jest torowiskiem dwutorowym na podbudowie kamiennej z zabudową z płyt. Po przebudowie torowisko będzie w całości dwutorowe – poza jezdnią wykonane w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych, a w jezdni w technologii bezpodsypkowej z zastosowaniem prefabrykowanych płyt torowych żelbetowych.
Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie podzielił na trzy odcinki: od Świętochłowic do Składowej, od Składowej do Floriańskiej i od Floriańskiej do Katowickiej. W zakres inwestycji wchodzą m.in. przebudowa chodników, zjazdów i dróg wewnętrznych, w tym budowa nowego zjazdu na ul. Teodora Kalidego, budowa ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, miejsc postojowych i peronów przystankowych.
Na realizację części tramwajowej przeznaczono 21 miesięcy, a drogowej – 27 miesięcy. Jednocześnie Tramwaje Śląskie prowadzą przetarg na przebudowę dalszego odcinka trasy – w ciągu Chorzowskiej w Świętochłowicach – gdzie również przewidziano dobudowę drugiego toru.