Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Chiny: Pierwsza w pełni zautomatyzowana kolej jednoszynowa Alstom wchodzi do eksploatacji w Wuhu

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
13-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Alstom

Podziel się ze znajomymi:

Flota 28 sześciowagonowych pociągów jednoszynowych Innovia rozpoczęła komercyjne przejazdy na linii kolejowej nr 1 w Wuhu (prowincja Anhui, Chiny). Nową estakadową kolej jednoszynową w Wuhu – pierwszą tego typu w Chinach – wyposażono w system automatycznej obsługi pociągów (ATO) klasy 4 (GoA4). Jest to najwyższy obecnie dostępny poziom automatyzacji, który umożliwia w pełni autonomiczne przejazdy kolei jednoszynowej Innovia – bez maszynisty czy obsługi.

Platformę Innovia wraz z 168 wagonami dostarczyła chińska spółka joint venture Alstom – CRRC Puzhen Bombardier Transportation Systems Limited (PBTS). Powiązany z tą platformą system sygnalizacji Cityflo 650, który umożliwia automatyczną obsługę pociągów, wyprodukowała firma Bombardier NUG Signalling Solutions (BNS) – jest to spółka joint venture Alstom w Chinach zajmującą się systemami sterowania ruchem. Kolejna spółka joint venture Alstom w Chinach, która specjalizuje się w napędach kolejowych, Bombardier NUG Propulsion System Co. Ltd. (BNP), dostarczyła systemy napędowe Mitrac do pociągów jednoszynowych.

– Rozpoczęcie eksploatacji to finalizacja kolejnego etapu działań chińskich spółek joint venture Alstom, które niezmiennie angażują się w ścisłą współpracę z naszymi klientami – podkreślił Jianwei Zhang, prezes Alstom China. – Nowy, w pełni zautomatyzowany i bezobsługowy system kolei jednoszynowej w Wuhu zmieni oblicze miasta: skróci czas dojazdów do pracy, a zarazem zmniejszy zatory komunikacyjne, zanieczyszczenie i emisję dwutlenku węgla w mieście. Jest to jedno ze starań podejmowanych przez władze Wuhu w celu redefinicji funkcjonowania transportu miejskiego – z korzyścią dla pasażerów i dla środowiska. Jak zawsze staramy się pomagać naszym klientom w realizacji ich wizji organizacji transportu poprzez dostarczanie bezpiecznych, inteligentnych i ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności – dodaje.

W ubiegłym miesiącu ponad 40 000 pasażerów miało okazję wziąć udział w jazdach próbnych pierwszego w kraju w pełni zautomatyzowanego, bezobsługowego jednoszynowego pojazdu. Na początku swojej komercyjnej działalności, 3 listopada, Innovia monorail będzie wyruszać ze stacji Baimashan na południu miasta. Stacja końcowa mieści się przy ulicy Baoshun, na przeciwległym krańcu miasta. Linia składa się z 25 stacji, a jej długość wynosi 30,46 km. Zaplanowano, że pociągi kursować będą w dni powszednie i święta od 6:30 do 22:00.

Nowa kolej jednoszynowa w Wuhu porusza się z prędkością 80 km/h. Wyposażono ją w automatykę GoA4 – najbardziej zaawansowany i zarazem najwyższy poziom automatycznej obsługi pociągu, który umożliwia całkowicie bezobsługowe działanie.

Alstom, obecny w Chinach od ponad 60 lat, uczestniczy w pełnym spektrum chińskich projektów kolejowych. Po przejęciu spółki Bombardier Transportation w styczniu 2021 roku, Alstom w Chinach dysponuje obecnie pełną ofertą taboru kolejowego (pociągi dużych prędkości, kolejowe wagony pasażerskie, lokomotywy, metro, zautomatyzowane pojazdy do przewozu osób, kolej jednoszynowa, tramwaje), usług dostosowanych do potrzeb klienta, a także rozwiązań w zakresie infrastruktury i sterowania ruchem.

Alstom w Chinach posiada 13 spółek joint venture i 7 przedsiębiorstw zagranicznych zatrudnia ponad 11 000 pracowników. Łącznie spółki joint venture dostarczyły swoim odbiorcom w Chinach i na rynki zagraniczne ponad 5900 kolejowych wagonów pasażerskich, 1530 lokomotyw elektrycznych, 7194 wagony metra, 536 wagonów kolei jednoszynowej, 168 zautomatyzowanych wagonów do przewozu osób i 191 wagonów tramwajowych. Alstom oferuje klientom w Chinach szeroką gamę rozwiązań serwisowych – od konserwacji po modernizacje. Alstom obecnie świadczy usługi w ramach podpisanych umów na konserwację 2252 wagonów metra, jest też głównym dostawcą sygnalizacji dla chińskiej sieci kolei dużych prędkości. Dzięki spółkom joint venture systemy sygnalizacji Alstom wykorzystywane są w 102 liniach miejskiego transportu zbiorowego, a systemy napędowe – w 100 liniach metra w różnych miastach Chin.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Prawo & Finanse

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Łukasz Malinowski 11 maja 2025

Strasburg decyduje się na 27 dodatkowych tramwajów

Komunikacja

Strasburg decyduje się na 27 dodatkowych tramwajów

Przemysław Farsewicz 30 marca 2025

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Hawru we Francji

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Hawru we Francji

Przemysław Farsewicz 29 marca 2025

Rząd przyjął przepisy dotyczące monoraila

Prawo & Finanse

Rząd przyjął przepisy dotyczące monoraila

Witold Urbanowicz 01 lutego 2022

Rzeszów: Idea monoraila nie umarła. Jest list intencyjny

Przestrzeń

Lotnisko w Bukareszcie może zyskać kolej jednoszynową

Komunikacja

Zobacz również:

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Prawo & Finanse

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Łukasz Malinowski 11 maja 2025

Strasburg decyduje się na 27 dodatkowych tramwajów

Komunikacja

Strasburg decyduje się na 27 dodatkowych tramwajów

Przemysław Farsewicz 30 marca 2025

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Hawru we Francji

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Hawru we Francji

Przemysław Farsewicz 29 marca 2025

Rząd przyjął przepisy dotyczące monoraila

Prawo & Finanse

Rząd przyjął przepisy dotyczące monoraila

Witold Urbanowicz 01 lutego 2022

Rzeszów: Idea monoraila nie umarła. Jest list intencyjny

Przestrzeń

Lotnisko w Bukareszcie może zyskać kolej jednoszynową

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij