Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Chiński BYD szykuje się do nowej elektrycznej ofensywy [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2018-09-20 15:30
Ostatnia modyfikacja:
2022-09-20 19:01
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na targach IAA w Hanowerze BYD pokazał dwa modele autobusów. Oczywiście były one elektryczne. Isbrand Ho, prezes chińskiego producenta, który na dobre zadomowił się w Europie, mówił o dalszej sprzedaży pojazdów BYD w Europie i wciągnięcie w proces produkcji większej liczby europejskich producentów komponentów.

Chińczycy chcieli zrobić jak największe wrażenie na dziennikarzach, toteż na prezentacji podczas konferencji prasowej mówiono np. o sukcesie na wyspach brytyjskich. BYD dostarczył i zakontraktował tam do 2018 roku 227 autobusów, z których część wykonano w kooperacji z wytwórcą nadwozi Alexander Dennis. Nieźle jest także w innych europejskich państwach, np. w Portugalii, gdzie wkrótce pojawi się pierwszych 8 BYD-ów, które pojadą po ulicach Coimbry. Z kolei we Włoszech od przyszłego roku jeździć będzie już 60 e-busów BYD. Umowy płyną także ze Skandynawii: np. Oslo zamówiło elektryczne pojazdy przegubowe. Taki autobus był najważniejszą częścią stoiska producenta.

Zarówno pojazd przegubowy, jak i krótki, 12-metrowy, wykonano w innej technologii niż produkowane przed kilkoma laty e-busy (czyli np. ten testowany w Warszawie). Autobusy budowane są z osobnych modułów. Do gotowej ramy podwozia dołącza się ścianę przednią i tylną razem ze ścianami bocznymi, które przykrywa się dachem. Zestandaryzowano też wyposażenie wnętrza.

– Dzięki temu produkujemy autobusy szybciej i taniej. Ponadto udało nam się zmniejszyć wagę nowych pojazdów, stosujemy coraz więcej sprawdzonych komponentów produkowanych w Europie. Wprowadziliśmy też takie nowinki, jak osłony kół, które jeszcze bardziej redukują hałas. Chcemy też, by standardem były ładowarki USB przy każdym siedzeniu – mówił do dziennikarzy Isbrand Ho.

Przekonywał on, że BYD dysponuje obecnie najlepszymi i najwydajniejszymi bateryjnymi powerpackami. Wciąż zajmują one jednak sporo miejsca na tyle autobusu, ograniczając o kilka siedzeń przestrzeń dla pasażerów. Pod względem materiałów używanych do wykończenia wnętrza BYD odstaje wciąż nieco od zachodnich producentów. Z drugiej strony autobusy wyglądają jednak coraz lepiej i są tańsze od pojazdów konkurencji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Witold Urbanowicz 14 września 2022

Łódź z ofertami na przegubowe elektrobusy

Komunikacja

Łódź z ofertami na przegubowe elektrobusy

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Elektrobusy Ebusco debiutują w Berlinie

Komunikacja

Elektrobusy Ebusco debiutują w Berlinie

Witold Urbanowicz 31 sierpnia 2022

Zobacz również:

Padwa kupuje autobusy elektryczne BYD

Komunikacja

Padwa kupuje autobusy elektryczne BYD

Jakub Dybalski 09 sierpnia 2018

Oslo. Kolejne 42 elektrobusy dostarczy BYD

Komunikacja

Oslo. Kolejne 42 elektrobusy dostarczy BYD

Jakub Dybalski 09 lipca 2018

Pozostałe z wątku:

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Komunikacja

Jelenia Góra kupuje autobusy elektryczne

Witold Urbanowicz 14 września 2022

Łódź z ofertami na przegubowe elektrobusy

Komunikacja

Łódź z ofertami na przegubowe elektrobusy

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Elektrobusy Ebusco debiutują w Berlinie

Komunikacja

Elektrobusy Ebusco debiutują w Berlinie

Witold Urbanowicz 31 sierpnia 2022

Zobacz również:

Padwa kupuje autobusy elektryczne BYD

Komunikacja

Padwa kupuje autobusy elektryczne BYD

Jakub Dybalski 09 sierpnia 2018

Oslo. Kolejne 42 elektrobusy dostarczy BYD

Komunikacja

Oslo. Kolejne 42 elektrobusy dostarczy BYD

Jakub Dybalski 09 lipca 2018

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5