Na targach IAA w Hanowerze BYD pokazał dwa modele autobusów. Oczywiście były one elektryczne. Isbrand Ho, prezes chińskiego producenta, który na dobre zadomowił się w Europie, mówił o dalszej sprzedaży pojazdów BYD w Europie i wciągnięcie w proces produkcji większej liczby europejskich producentów komponentów.
Chińczycy chcieli zrobić jak największe wrażenie na dziennikarzach, toteż na prezentacji podczas konferencji prasowej mówiono np. o sukcesie na wyspach brytyjskich. BYD dostarczył i zakontraktował tam do 2018 roku 227 autobusów, z których część wykonano w kooperacji z wytwórcą nadwozi Alexander Dennis. Nieźle jest także w innych europejskich państwach, np. w Portugalii, gdzie wkrótce pojawi się pierwszych 8 BYD-ów, które pojadą po ulicach Coimbry. Z kolei we Włoszech od przyszłego roku jeździć będzie już 60 e-busów BYD. Umowy płyną także ze Skandynawii: np. Oslo zamówiło elektryczne pojazdy przegubowe. Taki autobus był najważniejszą częścią stoiska producenta.
Zarówno pojazd przegubowy, jak i krótki, 12-metrowy, wykonano w innej technologii niż produkowane przed kilkoma laty e-busy (czyli np. ten testowany w Warszawie). Autobusy budowane są z osobnych modułów. Do gotowej ramy podwozia dołącza się ścianę przednią i tylną razem ze ścianami bocznymi, które przykrywa się dachem. Zestandaryzowano też wyposażenie wnętrza.
– Dzięki temu produkujemy autobusy szybciej i taniej. Ponadto udało nam się zmniejszyć wagę nowych pojazdów, stosujemy coraz więcej sprawdzonych komponentów produkowanych w Europie. Wprowadziliśmy też takie nowinki, jak osłony kół, które jeszcze bardziej redukują hałas. Chcemy też, by standardem były ładowarki USB przy każdym siedzeniu – mówił do dziennikarzy Isbrand Ho.
Przekonywał on, że BYD dysponuje obecnie najlepszymi i najwydajniejszymi bateryjnymi powerpackami. Wciąż zajmują one jednak sporo miejsca na tyle autobusu, ograniczając o kilka siedzeń przestrzeń dla pasażerów. Pod względem materiałów używanych do wykończenia wnętrza BYD odstaje wciąż nieco od zachodnich producentów. Z drugiej strony autobusy wyglądają jednak coraz lepiej i są tańsze od pojazdów konkurencji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.