Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Chińczycy rezygnują z ostatniego odcinka metra. Zostaje tylko konsorcjum Włochów i Turków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
10-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Chińczycy rezygnują z ostatniego odcinka metra. Zostaje tylko konsorcjum Włochów i Turków
fot. WU
Minął termin na odwołania w przetargu na projekt i budowę ostatniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz z STP Mory. Jak się dowiedzieliśmy, firma Sinohydro nie zaskarżyła decyzji Krajowej Izby Odwoławczej.

Przedmiotem zamówienia jest projekt i budowa ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. Na 3,92-kilometrowym odcinku przewidziano trzy nowe stacje. Więcej o założeniach inwestycji – w tym wystroju – piszemy tutaj. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg w czerwcu, wybierając ofertę złożoną przez konsorcjum firm Astaldi i Gulermak za 1,623 mld zł brutto. Konieczne były jednak zmiany w budżecie miasta, gdyż obie oferty o ponad 400 mln zł przekraczały zaplanowaną kwotę.

Od wyniku przetargu odwołała się chińska firma Sinohydro, która domagała się wykluczenia oferty złożonej przez zwycięskie konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Chińczycy argumentowali, że włoska i turecka firmy zawarły niedozwolone antykonkurencyjne porozumienie – odwołujący twierdził, że firmy Astaldi i Gulermak złożyły ofertę jako konsorcjum, pomimo że byłyby w stanie samodzielnie złożyć oferty z realną szansą na wygranie przetargu, a tym samym wyeliminowali konkurencję pomiędzy sobą ze szkodą dla zamawiającego.

W II połowie lipca, jak pisaliśmy, Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie Chińczyków. Wykonawca wciąż jednak – w terminie siedmiu dni od otrzymania pisemnego uzasadnienia – mógł zaskarżyć decyzję KIO do sądu okręgowego. Jak się dowiedzieliśmy, termin ten już minął, a chińska firma nie złożyła odwołań. Oznacza to, że wybór Metra Warszawskiego uprawomocnił się. Umowa będzie mogła zostać popisana po zakończeniu wszelkich formalności.

Włoskie Astaldi i turecki Gulermak odpowiadają – razem bądź oddzielnie – za realizację dotychczasowych odcinków II linii metra. Konsorcjum wygrało też przetarg na budowę odcinka wschodniego-północnego na Bródno oraz jako jedyne w piątek 10 sierpnia złożyło ofertę na odcinek między Wolą a Bemowem.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5