Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Charków rozejrzy się za wagonami metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W wyniku ataków rakietowych uszkadzana jest też infrastruktura metra w drugim największym mieście Ukrainy. Już niejednokrotnie ostrzelane zostały stacje techniczno-postojowe ze znajdującym się tam taborem. Charków zamierza skorzystać ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego na odnowę taboru, a także zwróci się do miast partnerskich o przekazanie zbędnych wagonów.

Jak podają władze Charkowa, Rosjanie już niejednokrotnie za cel ostrzałów obrali sobie zaplecze metra. – Chcą, by metro przestało działać. Podjęliśmy jednak szereg działań, które sprawiają, że metro może dalej funkcjonować. Oczywiście czas następstwa jest większy niż w czasach pokoju, ucierpiało kilka składów, ale sobie radzimy – mówi Igor Terechow, burmistrz Charkowa. Generalnie większa część składów umieszczana jest w tunelach.

Włodarz dodaje, że komunikacja miejska pozostanie bezpłatna. – Dotujemy przewozy, zdając sobie sprawę, że ludzie nie mają pracy, nie mają pieniędzy, ale muszą się przemieszczać, więc miasto wzięło na siebie te koszty – wskazuje Terechow.

W wyniku działań wojennych konieczne będzie odnowienie taboru metra. Pociągi mają być kupowane w ramach programów Europejskiego Baku Inwestycyjnego. Ponadto burmistrz Terechow zwrócił się do miast partnerskich, w których jest też metro, aby w miarę możliwości dostarczyły kilka pociągów do Charkowa.

Charków, leżący w bliskiej odległości do granicy z Rosją, to drugie największe miasto Ukrainy. Posiada trzy linie metra. Ruch pociągów, w związku z nasilającym się ostrzałem miasta, wstrzymano pierwszego dnia wojny – 24 lutego. Miasto mocno ucierpiało w wyniku działań nieprzyjaciela. Stacje od początku służyły za schrony, a z czasem stały się miejscem zamieszkania dla wielu osób. Kursowanie metra wznowiono po trzech miesiącach – 24 maja – gdy w wyniku ukraińskiej ofensywy sytuacja w okolicy Charkowa się nieco uspokoiła. W ostatnim okresie jednak miasto znów narażone jest na naloty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W okupowanym Mariupolu ruszyły tramwaje

Przestrzeń

W okupowanym Mariupolu ruszyły tramwaje

Witold Urbanowicz 08 maja 2023

Wojna a energetyka: Nie ma odwrotu od „zielonego” kursu

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Metro w Charkowie kupuje pociągi

Przestrzeń

Metro w Charkowie kupuje pociągi

Witold Urbanowicz 22 maja 2023

Charków: Tym razem choinka świąteczna będzie stała w metrze

Przestrzeń

Rosyjski ostrzał uszkodził zajezdnię metra w Charkowie

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

W okupowanym Mariupolu ruszyły tramwaje

Przestrzeń

W okupowanym Mariupolu ruszyły tramwaje

Witold Urbanowicz 08 maja 2023

Wojna a energetyka: Nie ma odwrotu od „zielonego” kursu

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Metro w Charkowie kupuje pociągi

Przestrzeń

Metro w Charkowie kupuje pociągi

Witold Urbanowicz 22 maja 2023

Charków: Tym razem choinka świąteczna będzie stała w metrze

Przestrzeń

Rosyjski ostrzał uszkodził zajezdnię metra w Charkowie

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5