Umowa na przebudowę układu komunikacyjnego na Rynku w Chorzowie została podpisana w 2014 r. Wykonawcą była spółka Balzola Polska. W ramach prac przebudowano torowisko tramwajowe oraz sieć trakcyjną i układy zasilania. Wybudowano przystanki przesiadkowe i zamontowano wiaty. Przebudowano chodniki, sieć wodociągową, gazową, kanalizacyjną, teletechniczną i elektroenergetyczną. Całkowicie przebudowano także sygnalizację świetlną.
Węzeł powstawał z problemami, bo tej jesieni przez miesiąc Tramwaje Śląskie spierały się z wykonawcą. Tramwajowa spółka miała wątpliwości co do jakości materiałów wykorzystanych do budowy węzła. Ostatecznie w listopadzie strony doszły do porozumienia, a Balzola zobowiązała się do monitorowania technicznego i ewentualnych napraw. Porozumienie było o tyle istotne, że większość środków na budowę (7,5 mln zł z 11,5 mln zł) pochodziła z funduszy unijnych, które trzeba rozliczyć do końca tego roku.
Tramwaje kursujące przez chorzowski Rynek będą zatrzymywać się na poszczególnych stanowiskach centrum przesiadkowe zgodnie z przyjętym modelem:
– stanowisko nr 1 – obsługa przez linie tramwajowe kursujące w kierunku Bytomia, tj. obecnie linie tramwajowe nr 6, 11, 19 i 33;
– stanowisko nr 2 – obsługa przez linie tramwajowe kursujące w kierunku Katowic, tj. obecnie linie tramwajowe nr 6, 11, 19 i 33;
– stanowisko nr 3 – obsługa przez linie tramwajowe kursujące w kierunku Chorzowa Batorego, tj. obecnie linia tramwajowa nr 20;
– stanowisko nr 4 – obsługa przez linie tramwajowe kursujące w kierunku Świętochłowic, tj. obecnie linie tramwajowe nr 9 i 17.
źródło: Tramwaje Śląskie