Hiszpański CAF zaprezentował wizualizację tramwajów Urbos 3 dla francuskiego miasta Tours. Za stronę wizualną odpowiada francuska pracownia RCP Design Global. Pojazdy mają przede wszystkim obsługiwać drugą- budowaną właśnie – linię o długości 12,5 km, która połączy La Riche i Chambray-lès-Tours.
Nowe tramwaje będą miały 42 m długości, 2,3 m szerokości i pomieszczą do 280 pasażerów. Pojazdy, jak zapewnia CAF, będą podobne do Citadisów Alstomu, które o obsługują jedną jedyną linię tramwajową w mieście, otwartą w 2013 r. (wygląd tramwajów opiera się o rozwiązania zewnętrznej pracowni projektowej). CAF dostarczy łącznie do francuskiego miasta 19 nowych tramwajów. Produkcja będzie miała miejsce we francuskiej fabryce CAF w Bagnères-de-Bigorre. Pierwsze pojazdy mają trafić do zamawiającego w 2027 roku, a ich eksploatacja została zaplanowana w 2028 roku.
Pojazdy będą wyposażone w pokładowe magazyny energii. Dzięki temu będą w stanie pokonać 2-kilometrowy odcinek bez sieci trakcyjnej w historycznym centrum miasta Tours – między dworcem kolejowym a placem Choiseul. Tramwaje Alstomu korzystają z systemu Alimentation Par Sol (APS) – dodatkowej specjalnej dolnej szyny prądowej.
Nowa linia będzie miała 12,5 km długości i 22 przystanki. Połączy ona m.in. dwa szpitale, szkoły i uniwersytet, na który uczęszcza ok. 30 tys. studentów. Jej uruchomienie zaplanowano na 2028 r. Dzięki spokojniejszej organizacji ruchu, przeprojektowanym przestrzeniom publicznym i odnowionemu planowaniu urbanistycznemu, poprawi codzienne życie mieszkańców.
– Nowa linia nie ma nic wspólnego z linią otwartą w 2013 roku. Wracamy do fundamentów tramwajów z końca XIX i początku XX wieku. Linia B to linia podmiejska, biegnąca między doliną Loary w La Riche a wiejską Turenią w Chambray-lès-Tours. Przecina dzielnice z XX wieku i te, które wciąż się rozwijają – przekazał Régine Charvet-Pello, dyrektor RCP Global Design, firmy, która zaprojektowała w 2021 roku tramwaj i linię tramwajową. – Linia B to nieco bezczelna młodsza siostra. Nie tkwimy w przeszłości i nie kopiujemy i nie wklejamy pomysłów. To linia swoich czasów. Musieliśmy przejechać 12,5-kilometrową trasę co najmniej 100 razy w różnych warunkach pogodowych, o każdej porze roku, dniem i nocą, aby lepiej zrozumieć ofertę podróży dla użytkowników – dodała Annie Dorange, kierownik projektu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.