Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Bytom wyremontuje torowiska na Piekarskiej i Zabrzańskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-09-17 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bytom wyremontuje torowiska na Piekarskiej i Zabrzańskiej
fot. Ludek, lic. CC BY-SA 3.0Tramwaj na ul. Piekarskiej
Najbliższe lata mają przynieść dwie istotne inwestycje tramwajowe na terenie Bytomia. Zmodernizowane mają zostać trasy linii 38 i 5. W przypadku torowiska w ciągu ul. Piekarskiej toczy się już postępowanie przetargowe.

Najważniejszą z zapowiadanych przez władze Bytomia inwestycji w infrastrukturę tramwajową jest planowana modernizacja torowiska linii nr 38 w ul. Piekarskiej. W ramach tego samego przedsięwzięcia przebudowana ma zostać także ul. Sądowa. Zadanie jest dofinansowane ze środków europejskich w ramach szerokiego programu modernizacji linii tramwajowych na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii połączonego z zakupem taboru.

Zaplanowana kolejna inwestycja tramwajowa

– Spółka Tramwaje Śląskie wspólnie z gminą Bytom i Bytomskim Przedsiębiorstwem Komunalnym ogłosiła przetarg na wykonanie przebudowy. Termin składania ofert minie 6 października – mówi Tomasz Sanecki, inspektor w Biurze Prasowym Urzędu Miejskiego w Bytomiu. Zapowiada jednocześnie, że przebudowane zostanie także torowisko biegnące wzfłuż ul. Zabrzańskiej. Projekt zakłada równoczesne prowadzenie prac drogowych.

– To jedna z najważniejszych dróg wjazdowych do miasta o charakterze wojewódzkim – podkreśla nasz rozmówca. Wskazuje także na duże znaczenie biegnącej równolegle do szosy tramwajowej linii nr 5. Na razie magistrat nie poinformował o szczegółach, a także terminie czy sposobie finansowania tej inwestycji.

Pandemia? „Szereg drobnych perturbacji”


Jak na dotychczasową realizację panów inwestycyjnych wpłynęła pandemia koronawirusa? – W jej pierwszym okresie część robót remontowych okazała się łatwiejsza do wykonania z powodu znacznie mniejszego ruchu na drogach – stwierdza przedstawiciel miasta. Później miał jednak miejsce szereg drobnych perturbacji związanych z absencją pracowników, w tym operatorów maszyn, w przypadku których często praca całej ekipy budowlanej była utrudniona bądź niemożliwa.

– Miało to wpływ na terminowość wykonywania prac – stwierdził Tomasz Sanecki. Zaznacza, że problemy dotyczyły jednak wykonawców robót, nie leżały zaś po stronie UM Bytom.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdańsk z jedną ofertą na utrzymanie tramwajów

Komunikacja

Gdańsk z jedną ofertą na utrzymanie tramwajów

Witold Urbanowicz 16 września 2021

Kijów kupuje elektrobusy

Komunikacja

Kijów kupuje elektrobusy

Witold Urbanowicz 16 września 2021

Monachium: Finisz rozbudowy tunelu kolejowego na lotnisku

Przestrzeń

Monachium: Finisz rozbudowy tunelu kolejowego na lotnisku

Rafał Dybiński 16 września 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5