Tramwaje Śląskie zwiększyły budżet i rozstrzygnęły przetarg na wyczekiwany remont trasy tramwajowej od centrum Bytomia do zajezdni Stroszek, której stan pozostawia wiele do życzenia. Roboty potrwają ponad rok i będą realizowane przy częściowo odbywającym się ruchu.
Przedmiotem
przetargu ogłoszonego na przełomie listopada i grudnia zeszłego roku jest przebudowa torowiska od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową do Zajezdni Stroszek w Bytomiu. To ok. 14000 metrów toru pojedynczego. W ramach robót ok. 100-metrowy odcinek jednotorowy wzdłuż Tarnogórskiej zostanie zastąpiony dwutorowym. Zaplanowano też szereg przejazdów międzytorowych – to, które z nich powstaną, jest jeszcze
sprawą otwartą.
Pod koniec stycznia minął termin składania ofert. Wystartowały siedem firm z ofertami od kwoty 88,5 mln zł do 108,6 mln zł brutto. To dużo powyżej budżetu określonego na kwotę 36,8 mln zł brutto. Ostatecznie zamawiający zwiększył środki i wybrał ofertę konsorcjum Contraxim (Zielona Góra) i Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe (Chorzów), które złożyło najtańszą propozycję.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację prac przeznaczono 14 miesięcy. Inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego. Wyłączenia ruchu będzie traktowane jako okoliczność wyjątkowa.