Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bytom: Trasa linii 38 do modernizacji. Rusza przetarg

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-09-03 10:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bytom: Trasa linii 38 do modernizacji. Rusza przetarg
fot. Adras Ekes
Spółka Tramwaje Śląskie wspólnie z gminą Bytom i Bytomskim Przedsiębiorstwem Komunalnym ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy przebudowy ulicy Piekarskiej w Bytomiu. Prace umożliwią wydłużenie linii 38 do pl. Sikorskiego.

Przedmiotem wspólnego przetargu jest gruntowna przebudowa ul. Piekarskiej. – To dla nas niezwykle ważne zadanie, dzięki któremu zyskamy możliwość rozszerzenia oferty linii nr 38 kursującej ulicą Piekarską. Budowa nowych relacji na skrzyżowaniu ulicy Piekarskiej z ulicą Sądową i następnie ulicy Sądowej z ulicą Powstańców Warszawskich pozwoli nam na wydłużenie trasy linii nr 38 do placu Sikorskiego, a co za tym idzie ułatwienie pasażerom dalszej podróży. Zyskamy również znacznie większy komfort podróży tramwajem i podniesiemy komfort życia mieszkańców okolicznych budynków – podkreśla Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.

Niebagatelne znaczenie dla mieszkańców będą miały również prace w zakresie miejskim inwestycji. – Przebudowa ulicy Piekarskiej to niezwykle ważna inwestycja, w ramach której ulica zyska nowe chodniki, nową nawierzchnię, wygodne dla pasażerów przystanki tramwajowe oraz miejsca postojowe. Wzdłuż fragmentu ul. Piekarskiej wybudowana zostanie także droga rowerowa – mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.

Ulica Piekarska zostanie przebudowana na całej długości – od skrzyżowania z ul. Sądową aż do przystanku tramwajowego po północnej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Modernizacją objęte zostanie torowisko od przystanku Bytom Powstańców Śląskich wzdłuż ul. Piekarskiej wraz z rozjazdem na skrzyżowaniu z ul. Sądową i dalej wzdłuż ul. Sądowej do jej skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich włącznie z rozjazdem torowym. To niespełna 2-kilometrowy fragment linii tramwajowej w całości wbudowanej w jezdnię.

Torowisko wykonane zostanie w prefabrykowanych płytach torowych oraz na płycie betonowej wykonanej na miejscu, ze sprężystym mocowaniem szyn w komorach za pomocą mas poliuretanowych. Na etapie prac ziemnych wykonane zostaną roboty przezbrojeniowe sieci podziemnych kolidujących z zakresem torowym. Posadowione zostaną nowe słupy trakcyjne i trakcyjno-oświetleniowe, rozwieszona nowa sieć trakcyjna, zastosowane zostaną elektrycznie sterowane i ogrzewane zwrotnice oraz smarownice, nowe systemy sterowania, nowe elementy układu zasilania oraz wybudowane zostaną nowe platformy przystankowe, w tym także tzw. przystanki wiedeńskie. Na końcowym przystanku linii nr 38, czyli przystanku Bytom Powstańców Śląskich, powstanie dwutorowa krańcówka z torem odstawczym.

Zakres miejski inwestycji obejmie gruntowną przebudowę chodników i peronów przystankowych, jezdni, miejsc postojowych, wybudowanie ścieżki rowerowej a także przebudowę kolidujących instalacji podziemnych. Przebudowana ul. Piekarska ma być dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – osób niedowidzących oraz z trudnościami w poruszaniu się. Nowe perony będą peronami wyniesionymi – tak, aby ułatwić pasażerom łatwe wsiadanie do tramwaju. Oprócz tego, przebudowane zostanie oświetlenie uliczne, powstanie jednokierunkowa ścieżka rowerowa na odcinku od skrzyżowania z ul. Wrocławską do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego oraz uporządkowane będzie parkowanie wzdłuż całej ul. Piekarskiej. Między ul. Wrocławską a ul. Piłsudskiego ma zostać wykonany przy użyciu kostki ciętej, płomieniowanej z uwagi na reprezentacyjny charakter fragmentu ulicy. W zakresie BPK jest przebudowa sieci wodociągowej.

Otwarcie ofert ma nastąpić 6 października. Zadanie realizowane będzie w trybie projektuj i buduj. Po wyłonieniu generalnego wykonawcy podpisane zostaną umowy, zakładające wykonanie prac projektowych wraz z pozyskaniem decyzji administracyjnych w terminie do 5 miesięcy od dnia podpisania umowy, a następnie realizację robót w terminie do 12 miesięcy od zaakceptowania dokumentacji projektowej.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Co z projektami tramwajowymi w Bytomiu?

Przestrzeń

Co z projektami tramwajowymi w Bytomiu?

Witold Urbanowicz 15 kwietnia 2021

Bytom: Wraca linia tramwajowa nr 38 – już z nowymi Moderusami

Komunikacja

Bytom: Wraca linia tramwajowa nr 38 – już z nowymi Moderusami

Witold Urbanowicz 07 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5