Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Bytom. Tramwaje wracają na ul. Katowicką

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras.

Data publikacji:
2019-09-24 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bytom. Tramwaje wracają na ul. Katowicką
fot. mat. pras.
Tory ułożone, sieć rozpięta, napięcie podane, jazdy próbne wykonane i – co najważniejsze – częściowy odbiór techniczny potwierdził, że od czwartku 26 września 2019 r. tramwaje będą mogły wrócić na ul. Katowicką w Bytomiu.

Dziesiątki robotników i sprzętu, praca od rana do wieczora przez 7 dni w tygodniu – tak wyglądały ostatnie trzy miesiące na placu budowy torowiska tramwajowego w ul. Katowickiej w Bytomiu.

– Zabiegi podjęte przez Zarząd Spółki wspierany przez władze Bytomia przyniosły efekt i faktycznie okres wakacyjny i wrzesień to czas, gdy na placu budowy działo się wiele i postępy widoczne były niemal z dnia na dzień. Dzięki temu wreszcie możemy przywrócić pełne połączenie tramwajowe między Bytomiem a Chorzowem i Katowicami – mówi Andrzej Zowada rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Ruch tramwajowy przerwany został 24 września 2018 r. Od tego dnia między placem Sikorskiego a zajezdnią Łagiewniki tramwaje nie kursowały, a prace modernizacyjne prowadzone były na dwóch sąsiadujących ze sobą zadaniach: od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej oraz od ul. Siemianowickiej do pl. Sikorskiego.

Generalnym wykonawcą obu inwestycji jest konsorcjum firm NDI i Balzola, a modernizacja ul. Katowickiej realizowana jest wspólnie z jednostkami miejskimi i obejmuje – poza torowiskiem – również infrastrukturę wodociągową i kanalizacyjną oraz nawierzchnię ulicy, chodników, miejsca postojowe i oświetlenie.

– Trzeba zaznaczyć, że wznowienie ruchu nie jest jednoznaczne z zakończeniem robót. Wykonawca nadal będzie prowadził prace przy wykończeniu torowiska a także w zakresie drogowym zlecanym przez MZDiM. Priorytetem było jednak wznowienie ruchu tramwajów i cieszymy się, że to stało się realne – podkreśla Andrzej Zowada.

W poniedziałek 23 września 2019 r. odbył się odbiór częściowy robót budowlanych (w zakresie torów, sieci i przystanków) oraz techniczne dopuszczenie do ruchu tramwajowego, dzięki czemu od czwartku 26 września 2019 r. tramwaje linii nr 6 wrócą do obsługi relacji: Bytom Szkoła Medyczna – Katowice pl. Miarki, zaś tramwaje linii nr 19 będą ponownie obsługiwać trasę: Bytom Stroszek zajezdnia – Katowice pl. Wolności.

Na oddanym do ruchu odcinku obowiązywać będzie dodatkowe ograniczenie prędkości, zaś przystanek Bytom Głęboka w stronę pl. Sikorskiego na razie nie będzie obsługiwany.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa wyda więcej na komunikację w 2019 r.

Prawo & Finanse

Warszawa wyda więcej na komunikację w 2019 r.

Jakub Dybalski 16 listopada 2018

Komentarz: Wybory wygrali ci, którzy rozwijają komunikację miejską

Felietony i komentarze

Komentarz: Wybory wygrali ci, którzy rozwijają komunikację miejską

Marcin Gromadzki 05 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5