Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bytom: Oferty na przebudowę i rozbudowę torowiska na Piekarskiej dla 38

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-10-14 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bytom: Oferty na przebudowę i rozbudowę torowiska na Piekarskiej dla 38
fot. archiwum Tramwaje Śląskie
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na przebudowę torowiska w ul. Piekarskiej i Sądowej w Bytomiu. Prace umożliwią wydłużenie linii 38 do pl. Sikorskiego – o ile znajdą się dodatkowe środki.

Przedmiotem przetargu, ogłoszonego wspólnie z Bytomskim Przedsiębiorstwem Komunalnym, jest gruntowna przebudowa ul. Piekarskiej. Ulica zostanie przebudowana na całej długości – od skrzyżowania z ul. Sądową aż do przystanku tramwajowego po północnej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Modernizacją objęte zostanie torowisko od przystanku Bytom Powstańców Śląskich wzdłuż ul. Piekarskiej wraz z rozjazdem na skrzyżowaniu z ul. Sądową i dalej wzdłuż ul. Sądowej do jej skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich włącznie z rozjazdem torowym.

Wybudowane zostaną nowe platformy przystankowe, w tym także tzw. przystanki wiedeńskie. Na końcowym przystanku linii nr 38, czyli przystanku Bytom Powstańców Śląskich, powstanie dwutorowa krańcówka z torem odstawczym. Zaplanowano budowę nowych relacji na skrzyżowaniu ulicy Piekarskiej z ulicą Sądową i następnie ulicy Sądowej z ulicą Powstańców Warszawskich, co pozwoli na wydłużenie trasy linii nr 38 do placu Sikorskiego

Wczoraj (13 października) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Eurovia Polska wyceniła prace na 49,0 mln zł brutto, a PORR – na 54,5 mln zł brutto. To dużo powyżej budżetu określonego na 27,7 mln zł. Teraz zamawiający muszą zastanowić się co zrobić – czy unieważnić postępowanie, czy znaleźć dodatkowe środki.

Zadanie realizowane będzie w trybie projektuj i buduj. Przewidziano wykonanie prac projektowych wraz z pozyskaniem decyzji administracyjnych w terminie do 5 miesięcy od dnia podpisania umowy, a następnie realizację robót w terminie do 12 miesięcy od zaakceptowania dokumentacji projektowej.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bytom: Trasa linii 38 do modernizacji. Rusza przetarg

Przestrzeń

Bytom: Trasa linii 38 do modernizacji. Rusza przetarg

Redakcja 03 września 2021

Co z projektami tramwajowymi w Bytomiu?

Przestrzeń

Co z projektami tramwajowymi w Bytomiu?

Witold Urbanowicz 15 kwietnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5