Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bytom. Jak wygląda modernizacja linii na Stroszek?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Modernizacja 7-kilometrowej trasy tramwajowej na bytomski Stroszek przebiega bez zakłóceń i powinna zakończyć się w połowie września. Co ważne, mimo remontu na linii ciągle utrzymywany jest ruch tramwajowy.

W Bytomiu trwają, zakrojone na szeroką skalę, remonty torowisk. Poza ulicą Piekarską po której na co dzień kursują tramwaje linii 38, modernizacja objęła też trasę do dzielnicy Stroszek. To zadanie obejmuje swoim zakresem remont około 14 km toru pojedynczego, a także przebudowę przystanków i pętli na Stroszku. Umowę na realizację prac podpisano w lipcu ubiegłego roku.

Fatalny stan torowiska

Nie da się ukryć, że linia do bytomskiej zajezdni była w fatalnym stanie i był to zapewne ostatni moment na jej remont generalny. W trakcie wizyty w Bytomiu przyjrzeliśmy się temu, jak postępuje modernizacja 7-kilometrowej trasy. Na zdjęciach, które dołączamy do tekstu wyraźnie widać, jak wygląda torowisko w miejscach jeszcze nieobjętych modernizacją. Osobnym tematem jest stan pętli na Stroszku. Jak na razie pasażerowie są tam skazani na wsiadanie i wysiadanie z wagonów niemalże w błocie.

Inwestycja w terminie

Na szczęście, jak informują Tramwaje Śląskie, toczące się prace idą zgodnie z harmonogramem i opisane powyżej sytuacje eniedługo nie będą już możliwe.

– Prace modernizacyjne torowiska tramwajowego od centrum Bytomia do pętli przy zajezdni w Stroszku realizowane są bez przerw i bez większych kłopotów. Na tym etapie generalny wykonawca nie zgłasza opóźnień, czy wniosków o wydłużenie terminu realizacji i liczymy, że w kolejnych etapach tak pozostanie, by zakończyć całość prac zgodnie z terminem określonym w umowie tj. do 19.09.2023 r. – mówi nam rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich, Andrzej Zowada.

Co ważne, remont trasy do pętli Stroszek jest realizowany przy utrzymaniu ruchu tramwajowego.

Co już wykonano?

Rzecznik przewoźnika przypomniał też, że w ramach inwestycji zakończono już modernizację odcinka od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul.Sądową do przejazdu przez ul. Chrzanowskiego, gdzie ruch tramwajowy wrócił tuż przed Wigilią.

– Prace torowe prowadzone są przy utrzymanym ruchu tramwajowym (roboty wykonywane są na jednym torze) na dwóch odcinkach: A – od pętli w Stroszku do przystanku Stroszek Kopalnia (ok. 1900 m), B – od ul. Piłkarskiej do przystanku Dąbrowa Miejska (ok. 2900 m). Na odcinku A prace torowe dobiegają końca – ruszt torowy ułożony jest już na całej długości. Na odcinku B wszystkie warstwy konstrukcyjne są ułożone, trwa układanie podkładów strunobetonowych przed montażem szyn. W marcu planowane jest przełożenie ruchu tramwajów na nowy tor i rozpoczęcie prac na drugim torze – objaśnia aktualny stan prac Andrzej Zowada.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5