Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na wyczekiwany remont trasy tramwajowej od centrum Bytomia do zajezdni Stroszek, której stan pozostawia wiele do życzenia. Aby rozstrzygnąć postępowanie spółka będzie musiała znacznie zwiększyć budżet.
Przedmiotem
przetargu ogłoszonego na przełomie listopada i grudnia zeszłego roku jest przebudowa torowiska od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową do Zajezdni Stroszek w Bytomiu. To ok. 14000 metrów toru pojedynczego. W ramach robót ok. 100-metrowy odcinek jednotorowy wzdłuż Tarnogórskiej zostanie zastąpiony dwutorowym. Zaplanowano też szereg przejazdów międzytorowych – to, które z nich powstaną, jest jeszcze
sprawą otwartą.
W piątek (28 stycznia) minął termin składania ofert. Wszystkie przewyższają skromny budżet, określony na 36,780 mln zł brutto. Konsorcjum Contraxim (Zielona Góra) i Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe (Chorzów) proponuje 88,540 mln zł brutto, KZN Rail (Kraków) – 94,390 mln zł, NDI (Sopot) – 94,877 mln zł, Torpol (Poznań) – 95,898 mln zł, ZUE (Kraków) – 96,123 mln zł, konsorcjum firm Silesia Invest (Gliwice), PORR (Warszawa) – 107,933 mln zł, Spaw-Tor (Kraków) i Grotex (Zabrze) – 108,574 mln zł.
Aby rozstrzygnąć postępowanie Tramwaje Śląskie będą musiały wygospodarować dodatkowe środki. O wyborze decydują cena (80%), gwarancja (10%) i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Na realizację prac przeznaczono 14 miesięcy. Inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego. Wyłączenia ruchu będzie traktowane jako okoliczność wyjątkowa.