Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bytom bez węzła przesiadkowego. Co z nową trasą tramwajową?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Bytom bez węzła przesiadkowego. Co z nową trasą tramwajową?
mat. UM Bytom
W środę 3 lutego mieliśmy poznać oferty w przetargu na budowę węzła przesiadkowego na pl. Wolskiego w Bytomiu. Miasto jednak unieważniło przetarg z uwagi na brak dofinansowania. Pod znakiem zapytania stawia to projekt rozbudowy torowisk tramwajowych w centrum Bytomia.

W lutym zeszłego roku Bytom ogłosił przetarg na budowę węzła przesiadkowego, który ma stanąć w miejscu bytomskiego dworca autobusowego na placu Wolskiego, w rejonie dworca kolejowego. Projekt zakładał budowę trzykondygnacyjnego obiektu. Zaplanowano 16 przystanków autobusowych oraz parking na 239 pojazdów. Rozbudowany miał być układ komunikacyjny w okolicy. Zamówienie było warunkowe: jego rozstrzygnięcie było zależne od otrzymania środków unijnych.

Pierwotnie oferty mieliśmy poznać w marcu 2020 r., ale termin był wielokrotnie przesuwany. Ostatnia data to 3 lutego. Bytom na oferty jednak nie czekał i jakiś czas temu unieważnił postępowanie. Jak informuje miasto, we wrześniu 2020 r. zarząd województwa śląskiego dokonał rozstrzygnięcia konkursu na dofinansowanie ze środków unijnych w ramach regionalnego programu operacyjnego. Projekt, z uwagi na ograniczoną pulę środków, nie dostał dofinansowania, ale zajął pierwszą lokatę na liście zadań rezerwowych. Ostatecznie jednak województwo przesunęło 17 mln euro z puli środków na transport z przeznaczeniem na zwalczanie kryzysu spowodowanego przez pandemię koronawirusa i wsparcie przedsiębiorstw z branży turystycznej. Tym samym, jak stwierdził Bytom, nie ma realnej szansy i wystarczających środków na dofinansowanie projektów z listy rezerwowej.

Decyzja ta może wpływać na inną inwestycję, którą zamierzały realizować Tramwaje Śląskie. Spółka przewidywała modernizację torowiska wzdłuż Powstańców Warszawskich od Sądowej do Moniuszki. W ramach inwestycji założono budowę nowego odcinka torowiska w ciągu Powstańców Warszawskich i pl. Wolskiego w kierunku Jagiellońskiej – właśnie dla obsługi nowego centrum przesiadkowego. W sumie to o ok. 450 m nowego toru.

– Unieważnienie przetargu przez UM Bytom stawia pod znakiem zapytania także inwestycję spółki Tramwaje Śląskie. Oczywiście jest możliwość zrealizowania zadania w naszym zakresie, jednak wymaga to udziału miasta Bytom poprzez współudział w realizacji zadania w zakresie drogowym – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Jak dodaje, prowadzone są rozmowy dotyczące zmniejszenia zakresu rzeczowego. – W tej chwili nie możemy zadeklarować z całą pewnością, czy zadanie będzie realizowane, a jeśli to w jakim zakresie – dodaje Zowada.

Nie wiadomo też co z innym projektem w centrum Bytomia – przebudową torowiska linii 38 wzdłuż Piekarskiej. – W dużym stopniu jest to uzależnione od decyzji władz Bytomia. Oba projekty zakładają wspólną inwestycję spółki Tramwaje Śląskie i UM Bytom, wymagającą znacznych nakładów finansowych również w zakresie miejskim inwestycji. W tej chwili nie mamy pewności, czy władze Bytomia będą w stanie sfinansować swój zakres inwestycji. Czekamy na ostateczną decyzję UM w tej sprawie – mówi Andrzej Zowada.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5