Tramwaje Śląskie rozstrzygają przetarg na remont infrastruktury tramwajowej w Bytomiu. Tym razem pracami objęty zostanie odcinek ulicy Katowickiej od pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej, gdzie przewidziano dobudowę drugiego toru. Wybrano ofertę konsorcjum firm Balzola i NDI.
Przedmiotem postępowania jest przebudowa ok. 800-metrowego odcinka trasy tramwajowej w Bytomiu w ul. Katowickiej na odcinku od pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej. W ramach inwestycji powstanie drugi tor. Zaplanowano wykonanie nowej nawierzchni torowej i sieci trakcyjnej. Zastosowana zostanie zintegrowana nawierzchnia torowo-drogowa z ciągłym sprężystym mocowaniem szyn masą zalewową na bazie poliuretanu w kanałach szynowych prefabrykowanych płyt torowych o nawierzchni z kostki i płyt granitowych.
Ponadto w ramach tej inwestycji gmina Bytom sfinansuje remont ulicy. Zakres prac przewiduje przebudowę jezdni i chodników, przebudowę oświetlenia ulicznego oraz budowę nowych miejsc postojowych. Zostaną też ustawione donice z drzewami. Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne sfinansuje natomiast przebudowę sieci wodociągowej wraz z przełączeniami istniejących przyłączy do budynków w pasie drogowym.
Na początku października minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy – Tor-Krak oraz konsorcjum NDI i Balzola. Tramwaje Śląskie poinformowały dzisiaj (15 listopada) o wyborze oferty NDI i Balzoli. Konsorcjum jest gotowe zrealizować prace za 19,3 mln zł brutto. Jednocześnie z postępowania wykluczono droższa ofertę Tor-Krak.
To część etapu I
wielkiego projektu unijnego, jaki zamierzają zrealizować Tramwaje Śląskie. Obejmuje on remont blisko 100 km torowiska, budowę trzech nowych tras tramwajowych w Katowicach i Sosnowcu, a także zakup nowych tramwajów (przetargi w trakcie).