Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Były prezes Kolei Dolnośląskich na ratunek słupskiemu PKS-owi

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-03 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Były prezes Kolei Dolnośląskich na ratunek słupskiemu PKS-owi
fot. KD
Słupski PKS ma nowego prezesa. Został nim Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich, który po latach wraca na Pomorze Środkowe. Wcześniej bowiem kierował spółką Nord Express, która skutecznie konkurowała tutaj z lokalnymi PKS-ami.

W sierpniu PKS Słupsk, którego właścicielem są powiaty słupski i lęborski, przeprowadzał nabór na stanowisko prezesa spółki. Został nim Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich. – Jego kandydatura została poparta jednomyślnie przez wszystkich członków. Spodobał nam się plan naprawczy i rozwoju spółki – mówi, cytowany przez Radio Gdańsk, Maciej Chaberski, przewodniczący rady nadzorczej PKS.

Jak mówi Rachwalski, teraz kluczowe jest przetrwanie spółki w trudnych czasach, gdy padają kolejne PKS-y. Kolejnym krokiem będzie poprawa jakości. – Naszym atutem ma po prostu być oferta. Wchodzi w to jakość, czystość, bezpieczeństwo, punktualność, częstotliwość. Nie możemy być sprowadzeni do sprzątania po przewoźnikach prywatnych – mówi Rachwalski, cytowany przez Radio Gdańsk.

Piotr Rachwalski był prezesem Kolei Dolnośląskich w latach 2014-2019. Przewoźnik rok do roku osiągały rekordowe wyniki przewozowe. Spółce udało się zrealizować kilka dużych programów taborowych. Rachwalski odszedł po przetasowaniach politycznych w samorządzie dolnośląskim. Następnie został prezesem Aqua Zdroju, wałbrzyskiego parku sportowo-rekreacyjnego.

Po latach Rachwalski wraca na Pomorze Środkowe. – Nie jest to dla mnie nowość – pracowałem już kiedyś (ponad 15 lat temu) w PKS Słupsk, oczywiście wówczas była to zupełnie inna firma. Inna była też sytuacja i otoczenie gospodarcze – dziś nie ma tygodnia bez informacji o kolejnym upadającym przewoźniku, wycofywaniu się i gaszeniu kolejnego PKS. Covid przyśpieszył tylko proces upadku transportu regionalnego autobusowego postępujący od lat. Rynek znam od lat – przez 10 lat prowadziłem konkurencyjną firmę Nord Express działającą na podobnym rynku – komentuje Rachwalski.

– Lubię wyzwania. Tu łatwo też nie będzie, ale ... powalczymy, za 3 lata będziemy wzorem dla innych powiatów. Mam plan i spróbuję go wykonać, choć na początku może boleć, zmian będzie sporo. Trzymajcie kciuki. Oczywiście będę współpracował z koleją – integracja środków transportu publicznego to teraz być albo nie być – dodaje Piotr Rachwalski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Komunikację lokalną „dobiły” w 1999 r. gimbusy

Komunikacja

Komunikację lokalną „dobiły” w 1999 r. gimbusy

Kasper Fiszer 12 października 2018

W grudniu powróci kolej do Lubina

Mobilność

W grudniu powróci kolej do Lubina

Jakub Madrjas 01 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5