Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Bydgoszcz zaoszczędzi na tramwaju do Fordonu 70 mln zł

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zwiększyło poziom dofinansowania dla inwestycji polegającej na budowie linii tramwajowej do Fordonu. Bydgoszcz zaoszczędzi około 70 mln zł. Gotowy jest też pierwszy z dwunastu nowoczesnych tramwajów Swing do obsługi nowego torowiska.

2 października na pętli przy ul Wyścigowej odbyła się prezentacja pierwszego z 12 zamówionych składów do obsługi linii do Fordonu. Pojazd wkrótce zacznie też testować nowe torowisko.

- Zbliżający się finisz prac budowlanych to połowa sukcesu. Drugą, równie ważną sprawą są komfortowe warunki podróży. Między innymi dlatego inwestycja jest połączona z zakupem 12 nowoczesnych składów z Pesy. Szczególnie cieszy to, że pojazdy dostarcza bydgoska firma. Od nowego roku będą one już wozić pasażerów na trasie do Fordonu - powiedział prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Budowa 10–kilometrowej trasy to jedna z największych tramwajowych inwestycji realizowanych w Polsce. - Podobnie jak w przypadku budowy węzłów integrujących transport kolejowy i komunikację miejską także to przedsięwzięcie jest stawiane za wzór - podkreślił sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Paweł Olszewski. - Dlatego zwiększony został poziom dofinansowania kosztów kwalifikowanych. Dotychczas wynosił tylko 59 proc. Oznaczało to, że miasto ponosiło bardzo duży ciężar finansowy. Tymczasem jest to projekt, który oddziaływać ma na cały region. Wystarczy zresztą spojrzeć na rozmach inwestycji na węźle Bydgoszcz Wschód - podkreśla minister.

- Cieszę się, ze to właśnie po Bydgoszczy będą jeździły Swingi. Design pojazdu łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Tramwaj jest w 100-procentach niskopodłogowy, przyjazny dla osób starszych i niepełnosprawnych. Komfort we wnętrzu zapewnia m.in. klimatyzacja. Każdy pojazd wyposażony jest w nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz automat do sprzedaży biletów i system liczenia pasażerów - mówił prezes firmy PESA, Tomasz Zaboklicki.

Długość 5-członowego Swinga wynosi ponad 30 metrów. Maksymalna szerokość wozu to 2,3 m. Każdy skład będzie mógł zabrać ponad 200 pasażerów. Na całej długości pojazdu znajdować będzie się niska podłoga. Dostęp do tramwaju, także wózkiem, umożliwia wysuwana automatycznie bądź ręcznie rampa. Wśród dodatkowych udogodnień przewidziano klimatyzację, dostęp do bezprzewodowego Internetu i monitoring. Tramwaje będą przystosowane do poruszania się z maksymalną prędkością około 70 km/h. Przy braku zasilania zewnętrznego tramwaj może przejechać kilkadziesiąt metrów.

Budowa linii tramwajowej do Fordonu wraz z zakupem taboru kosztuje ponad 437 mln zł. Z tego 351 mln to koszty kwalifikowane. Dotychczas poziom dofinansowania dla realizowanego projektu wynosił wspomniane 59 proc., czyli 207 mln zł.  Po korzystnych zmianach wyniesie on 80 proc. Refinansowanie podniesie się więc na poziom 281 mln zł, czyli ponad 70 mln więcej. Dokładne rozliczenie projektu będzie znane po zakończeniu wszystkich robót budowlanych.

Bydgoska inwestycja jest częścią większego przedsięwzięcia BiT City polegającego m.in. na zakupie nowego taboru kolejowego oraz budowie nowoczesnego węzła komunikacyjnego w Solcu Kujawskim.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bydgoszcz: Tramwaj Fordon z jedną ofertą na naprawę Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz: Tramwaj Fordon z jedną ofertą na naprawę Swingów

Witold Urbanowicz 21 marca 2023

Tramwaj Fordon szuka firmy do bieżącej naprawy Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz: Oferty na naprawy serwisowe i pogwarancyjne Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz: Kto naprawiać będzie Swingi

Komunikacja

Bydgoszcz: Kto naprawiać będzie Swingi

Witold Urbanowicz 07 stycznia 2021

Tramwaj do bydgoskiego Fordonu na mocną czwórkę

Komunikacja

Tramwaj do bydgoskiego Fordonu na mocną czwórkę

Michał Szymajda 18 lutego 2016

Zobacz również:

Bydgoszcz: Tramwaj Fordon z jedną ofertą na naprawę Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz: Tramwaj Fordon z jedną ofertą na naprawę Swingów

Witold Urbanowicz 21 marca 2023

Tramwaj Fordon szuka firmy do bieżącej naprawy Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz: Oferty na naprawy serwisowe i pogwarancyjne Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz: Kto naprawiać będzie Swingi

Komunikacja

Bydgoszcz: Kto naprawiać będzie Swingi

Witold Urbanowicz 07 stycznia 2021

Tramwaj do bydgoskiego Fordonu na mocną czwórkę

Komunikacja

Tramwaj do bydgoskiego Fordonu na mocną czwórkę

Michał Szymajda 18 lutego 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5