Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Bydgoszcz wybrała wykonawcę nowej trasy tramwajowej przez Brdę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-02-24 14:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bydgoszcz wybrała wykonawcę nowej trasy tramwajowej przez Brdę
mat. UM Bydgoszcz
Bydgoszcz rozstrzygnęła przetarg na budowę trasy tramwajowej w ciągu Kazimierza Wielkiego. W ramach inwestycji powstanie most nad Brdą, przebudowane zostaną przyległe odcinki torowisk i dróg. Zamówienie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Ostatecznie zwyciężyła Trakcja, która złożyła najtańsza ofertę.

Przedmiotem przetargu jest budowa nowego łącznika tramwajowego w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego oraz przebudowa torowisk w ciągu Perłowej (od Wojska Polskiego do Toruńskiej), Toruńskiej i Fordońskiej. W sumie zaprojektowano ok. 5411 m toru pojedynczego. Na obszarze tym znajduje się osiem peronów przystankowych (cztery w rejonie węzła Toruńska/Perłowa, dwa w węźle Toruńska/Kazimierza Wielkiego i dwa w węźle Fordońska/Kazimierza Wielkiego).

Na ul. Kazimierza Wielkiego pojawi się druga jezdnia. Tramwaj pojedzie środkiem. Wybudowany zostanie ok. 255-metrowy most tramwajowy i ok. 253-metrowy most drogowy nad Brdą. Przebudowane zostaną przyległe odcinki ulic Perłowej, Toruńskiej, Kazimierza Wielkiego, Oliwskiej, Iławskiej, Fordońskiej, Łęczyckiej i Łuczniczki.

Oferty poznaliśmy w I połowie grudnia. Wykonaniem prac budowlanych zainteresowanych było aż 13 firm. Wszystkie propozycje przewyższały budżet zamawiającego, ale Bydgoszcz postanowiła dołożyć środki. Ostatecznie dzisiaj (24 lutego) postępowanie zostało rozstrzygnięte – wygrała Trakcja SA z ofertą na kwotę 153,6 mln zł. Zadecydowała o tym wyłącznie cena, gdyż w drugim z kryteriów wszyscy zaoferowali skrócenie czasu realizacji.

Na realizację inwestycji przeznaczono 26 miesięcy, przy czym same roboty mają zająć 24miesiące. W czasie inwestycji ma zostać utrzymany ruch komunikacji publicznej na wszystkich ulicach. W pierwszej kolejności mają być prowadzone prace w węźle z ul. Fordońską, a w drugiej – z Toruńską. Przejazd tramwajów w ciągu Fordońskiej i Toruńskiej ma być możliwy dzięki rozjazdom nakładkowym, będących w posiadaniu ZDMiKP. Zamawiający dopuszcza przerwy trwające po 57 godzin na montaż, przełożenie i demontaż rozjazdów.

Inwestycja, jak podkreśla Bydgoszcz, pozwoli znacznie lepiej skomunikować Fordon i Bartodzieje z dzielnicami położonymi na tzw. górnym tarasie Bydgoszczy (m.in. Kapuściska, Wyżyny, Wzgórze Wolności. Tramwaje zaoszczędzą około 6 minut. Nową przeprawą kursować mają linie nr 7 (Kapuściska-Fordon) oraz 11 (Bielawy-Wyżyny-Fordon).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bydgoszcz: Tramwajem przez Szwederowo

Przestrzeń

Bydgoszcz: Tramwajem przez Szwederowo

Redakcja 22 lutego 2021

Bydgoszcz: Oferty na naprawy serwisowe i pogwarancyjne Swingów

Komunikacja

Bydgoszcz: Oferty na naprawy serwisowe i pogwarancyjne Swingów

Witold Urbanowicz 15 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5